Wednesday 17 September 2014

Alhamdulillah new chapter new life (part 1)

Salam semua...
lama tak update blog kan..
so mari kita mulakan blog nie dengan mood baru episod baru..

from gf to wife...
huhuh
seperti semua dah tahu..dah 3 minggu kami jadi husband and wife or suami isteri hahaah..seriusly rasa macam tak percaya skang masih dalam proses untuk mempercayai adakah kiter dah kahwin..hahaha
iyerlah dulu gf bf lain cara dia nak mengamuk tak tentu hala nak lari nak buang cincin nak putus tak mau kawin semua ada..kesabaran kadangkala di hujung nyawa..silap kesabaran ntahlah tapi alhamdulillah en garang kita sabar layan perempuan meroyan dan ntah pape nie..dan berkat kesabaran dia keterbukaan dia menerima buruk baik kisah silam aku dan dia so pada 30.8.2014..kami telah selamat dinikahkan oleh ayah tercintaku pakcik norawi a.k.a tok siak pada jam 10.00pagi..di masjid jamek taman kledang jaya,ipoh perak..dengan 2 kali lafazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz huhuhhuhu (maaf yer 2 kali juge walaupun kamu tak puas hati yer en garang..) dah kamu suara tak keluar..nak buat guane yer dop..
pagi 30.8.2014
debor wehhhh..awal aku bangun 6.00 pagi awal dinihari tuh aku bangun solat sunat solat taubat iyerlah nak tempuh alam baru..kena lah bersihkan jiwa lapangkan hati..permudahkan cara.
so seawal pagi aku dah siap.makeup sendiri jerk senang baju pun simple pakai baju kelabu jerk lagi pun kejap jerk sebab lepas tuh nak bersiap untuk sanding pulak..
sempatlah aku dah siap2 pergi vacum rumah tgk persiapan akhir..debor kan semua buat dalam masa satu hari..
jam 9.25 bapak aku dah sound cepat2 pergi masjid takut tok kadi marah..aduh lagi tambah rasa dalam aku gelak2 bersama sepupu semua..sebelum masuk masjid di tangga masjid aku panjatkan doa permudahkan semua.mulakan dengan kaki kanan nak masuk alam baru alam penuh tanggungjawab no more sifat2 syaitan haaha..masuk2 wajah pertama aku nak tgk tentu wajah en garang..sekali tgk celah2 adik beradik dan mak mertuaku nampak dia..muka suci tapi..aku rasa nak marah plak..
en garang... muka bersih tapi baju melayu jerk pakai samping tak pakai lagi songkok takder aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh aku dah macam nak pergi kat dia jerk nasib akak ipar aku kata jgn nak mengada nanti dia pakai la tuh..
tgk dalam ruang tempat nikah tok kadi tgh sembahyang sunat.. jeling2 tgk pelan2 en garang bersiap..hurm bolehlah..
dalam jam 9.45 semua dah bersedia..en garang dah duduk di chiorr bak kata org perak aku pun sama
huh perasaan jangan kata sebak tak terkira di fikiran melayang2 dulu gf bf skang nak jadi husband n wife..di saat tok kadi melafazkan kata suruh selawat air mata dah bergenang dah..iyerlah isteri orang weh besor maknanya..tgk muka dia kesanggupan dia menerima aku kesungguhan dia memperisterikan aku..terbukti di saat dia melafazkan "AKU TERIMA NIKAH RABIAATUL ADAWIAH BT MOHAMMAD NORAWI DENGAN MAS KAHWINYA RM501.00 TUNAI.." (kali kedua) dan saat saksi mengatakan sah.. airmata meleleh keluar..doa dipanjatkan pada ilahi alhamdulillah aku sah isteri dia..saat en garang melakukan solat syukur aku bersalaman dengan semua saudara mara family dia yang bakal ku hormati seumur hidupku..lelehan airmata mengiringi sebak kowt iyerlah sebelum nie kita bergurau senda tapi bukan ikatan yang kukuh namun kali nie semua tuh family ku yang perlu ku hargai dan sayangi..usai en garang selesai solat aku lihat wajah dia penuh kelegaan tak tahulah perasaan dia sebab sehingga ke hari nie aku tak tanya..namun aku tahu dia lega semuanya selesai..mengikut perancangan..Allah S.W.T mempermudahkan urusan kami..
apalagi dah sah tuh tentulah lega..dalam sibuk2 meraikan kegembiraan satu peluk cium emak ku..aku menyalami abahku..terima kasih abah menikahkan atul harinie..ciuman aku di pipi abah aku rasa berlainan sekali abah atul mintak maaf banyak salah atul harinie abah serahkan atul pada zul untuk menjaga..abah aku lari pandang ke lain aku tahu abah juga sebak..hanya aku dan abah tahu pengertian nie..aku dan abah punya rasa yang sama..tapi mulut biasanya tidak mengungkapkan tapi bahasa badan aku tahu.
kesat air mata...
apalagi sesi bergambar di luar ruang solat..
wajah kami ceria dan kelegaan kami terpancar di wajah..huhhuhuhu banyak jugak gambar di ambil..
(nanti gambar aku upload tau)
.........................masa mencemburui..
harus cepat nak bersanding sblum zohor huhhu
ayuh balik rumah..

* cerita selanjutnya tunggu cerita wedding part 2 huhuhuh

raikan cinta kami...


No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...