Monday 22 September 2014

new chapter new life part 2

salam semua..
mari kiter ber #throwback yer pasal my wedding..kalau dah hilang ingatan tuh maaf lah yer..maklumlah puan atul dah beku otaknya..

wedding lagi beberapa hari..a week before mak dan abah dah satu hari 5-6 kali call tnya bila nak balik walaupun ayat aku sama hari rabu..dan soalan yang kerap tanya..
emak: bila kamu balik
atul: rabu mak
emak: tak boleh balik awal ker?mcm2 tak siap
atul: exam mak kalau tak dah balik
emak: abah dah tanya mcm2 tak siap mak tak tahu nak tolong apa
atul:tkper mak jgn risau kejap jer tuh
emak : ok

(sesi pagi)

emak: kamu buat apa? keje mak.. bila balik ?
atul : rabu mak
emak : exam kan..kenapa exam tarikh tuh
atul : mana tahu dah kebetulan
emak:kalau takder exam mesti kamu dah balik kan
atul: yer lah mak dah ada kat umah
emak: banyak benda tak buat lagi abah asyik tanya
atul : takper kejap jerk atul dah uruskan dan dah set masa
emak : ok

(sesi petang)

see, tgk persoalan dia sama jer sebenarnya itulah conversation aku dan mak almost a week before stress oiiiiiiii tapi layankan ajerlah
aku nikah sabtu aku balik rabu petang hokey hahaah
dan satu apa pun tak buat aku sampai pun rumah aku macam tkder kenduri pun akan berlaku hahaah..
semua dengan ayat mak tak tahu nak buat mcmana mak tunggu kamu haha..tgk berkuasa tak aku?
aku balik rabu petang dengan en garang..
sebelum sampai tuh adalah drama exam dan tak exam hahaah apapun kena berkorban dan yang best en garang hadiahkan telefon samsung kt aku coz iphone aku dah pecah tapi..aku rasa mesti en garang menyesal beli sebab sampai skang aku still pinjam phone dia haaha..kata dah hubby wifey harta mu harta i tau..haha
rabu petang...
sampai jerk ipoh aku tgk mak takder tapi abah ada...
muka abah nampak senyum jerk..iyerlah sebelum nie bising tapi dekat mak lah iyerlah kerisauan kan nak kenduri pengantin tak nampak2..
dah sampai tuh dalam duk bincang dgn abah dan en garang pasal masa akad nikah berapa duit nak upah kadi dan wakil ada orang bg salam..hahaha nak pasang khemah abah aku dah terkejut ingt pasang hari khamis rupanya awal kebetulan masa aku kawin tuh ramai jugak yang kawin so kena awalkan pasang.. aku dan en garang dah senyum2 iyerlah en garang cakap mcmana kalau balik pastu nampak khemah mesti lagi teruja hahah..sekali betul.. semangat dah rasa tau..waktu tuh.. iyerlah dah nampak macam ada majlis kalau tak serius mcm tak rasa nak ada kenduri.
tak lama kemudian..mak balik
balik2 mak muka sedih dan nak nangis..panggil abah aku dan abah tnya kenapa sekali mak kata makcik aku meninggal sakit jantung..(adik abah no3) abah terus terdiam dia peluk mak aku..aku dgn en garang senyap jerk..aku sedih tapi tak tau nak ekspresi macamana iyerlah aku pun baru sampai..kot nak balik kl balik..nthlah aku tahu abah sedih tapi dia simpan dalam hati yang paling dalam..tgk dia peluk mak aku pun aku tahu..en garang tak tahu muka dia blur tgk kami sefamily..kami cuba setabah mungkin dah kebetulan kan..abah kata nak ke kl lepas maghrib..aku dah tak tau nak kata...abah suruh aku tunggu kat umah urus apa yg patut ialah semua benda tak buat..goodies bag,rumah dan mcm2 semua tak ada..
lepas maghrib mak abah bertolak ke kl en garang pun balik ke gerik..
aku?
huwaaaaaaaaaaa kat umah alone okeh..tak tahu nak kata rasa nth paper jerk perasaan tak tau lah memang rasa kesorangan nak kahwin tapi mcm tak kahwin jerk..aku pun buatlah apa yang patut kemas umah kemas bilik pengantin sendiri susun barang2 dalam umah..ermm nthlah rasa tak tahu apa nak buat..dengan esok nak kena pergi gerik amik acsecories kahwin aduhhhhhhhh...
so teribble hidup ini..
sepupu aku pun tak comfirm lagi..memang rasa menangis kowt dugaanku..

# heheeh tunggu entry pengantin super dupper bz... part 3

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...