Tuesday 1 July 2014

terhalangkah rasa?

salam ramadhan 4

harinie 2 julai fuhhhhhhh bnyk kerja panas dan rasa sungguh dahaga..tahan tahan dugaan nie
tapi tak tau nak kata memang dahaga sgt2...dah lah kerja banyak..
tak banyak nak bicara..sekadar nak luah rasa..walaupun penat tapi bila tgk draft kad kahwin yang kedai hantar sedikit sebanyak rasa hilang stress walaupun tahu diri nie seakan tak bersedia nak hadap..
ntahlah...
aku takut banyak benda dalam fikiran aku..tapi aku berpegang pada satu benda..kalau dia berani mengaku depan orang tua ku bahawa di sanggup menjaga anak perempuan mereka..aku harap kata -katanya betul..
aku tak perlukan kemewahan namun cukup untuk kehidupan seharian..biarlah aku menjadi isteri yang mendengar kata dan turut perintah allah swt..asalkan dia mampu menjagaku..jaga dari sudut diri aku bermaksud

1- dapat membayar tempat tinggal
2- dapat membayar segala yang sepatutnya seorang suami,ayah dan anak sediakan
3- dapat membimbing aku
4- dapat memberikan kasih sayang yang sewajarnya dan membela diri aku kalau itu bukan kesalahan ku

aku bukan perempuan yang penting diri namun kalau ini mampu dilakukan insyallah..aku juga bekerja dan sedikit sebanyak aku dapat menolong tetapi bukan tanggungjawab..tolong kalau tidak mampu tapi bukan tanggungjawab aku..maksudku..dia perlu sedia semua dan kalau betul2 tak dapat baru aku tolong kerna apa?
tolong ingat janji sewaktu ingin mengambil aku dari orang tua ku...tentu kamu ingt susah orang tua ku nak yakin oleh itu hargailah keyakinan itu kerna apa...kerna itu janjimu bukan pada orang tua ku namun kepada Allah SWT...jua..bukan aku sahaja sebenarnya begini malahan semua wanita..bohonglah kalau perempuan tidak begini..kerna apa?kami adalah sama wanita yang ingin dilindungi dan ingin dicintai bukan untuk dihambakan...

aku rela berkorban sekarang...kerana aku inginkan jannah itu bersamamu...tapi aku harap bila aku sah menjadi milikmu..jagalah aku,kerna aku tidak mampu lagi berbuat apa2 tanpa izinmu kerna apa?kerna aku milikmu..jagalah aku jangan biarkan aku berbuat dosa di belakangmu..kerna aku tahu..halalnya aku disisimu..tiada lagi perlu di selindungkan tiada lagi yang perlu di endahkan kerna apa..kerna aku milikmu halal disisimu...dosa bagiku jika berbuat sesuatu tanpa kerelaanmu dan keizinanmu...

ya allah ya tuhanku..aku memilih dia..kerana aku tahu di mampu menjagaku..
yakinlah aku bahawa dia pilihanku..
duhai hati tenanglah..kerana perjalanan kita masih panjang..

#aku yakin dia pilihanku...

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...