Sunday 7 December 2014

8/12/14 - #30 #thankabg

alhamdulillah syukur dipanjangkan umur...
8/12/84-8/12/14 - 30 tahun hurmmm terima kasih ya allah bagi aku menumpang di bumi mu..memberiku nikmat pelbagai rasa kehidupan bergelar hamba.hari ini ku masih bernafas dibumimu.. diberi kebahagiaan disamping insan -insan yang tersayang terima kasih YA ALLAH SWT...

Salam.. harinie genap hari lahirku 30tahun ermm tua dah rasa.. dapat ucapan pun selamat hari tua..kesian kan..bagilah ucapan bernas ckit kan tapi takperlah ada ucapan jugak kan..melalui kad kecil atas tv huhuh..
ada kisah disebalik ini hahaah..kesian en garang..

semalam kita kerja 7/12/14 ahad huhuh bangla pun cuti en garang ada job biasalah cari duit lebih
nak jadi cerita sehari sebelum kejadian hari sabtu malam..en garang ajak pg jalan2 kat jusco katanya...aku memeang dah lapar sebab sabtu tuh aku kerja en garang pun kerja..malam tuh kebetulan en garang ada nak jumpa kawan dia aku pulak tekak terasa nak makan char kuew teow en garang nak jumpa pulak dalam kul 10 masa awal lagi..en garang ajak jalan2 kat jusco area umah kami..aku dalam hati nak buat apa aku bukan ada nak beli pun plus duit bukan ada pun..untuk makan adalah.. cuma dalam hati boleh kowt nak tgk kasut kowt2 ada murah dalam harga 20 untuk di buat pergi kerja dan jalan..yerlah mengandung nie rasa penat jalan pakai kasut bertumit....sampai jusco aku rasa takder apa pun menarik lagipun tujuan aku kuar sebab lapar..pgi jusco rasa macam tkder mood jerk aku jalan lah tgk2 baju mengandung mak aiii mahal kowt walaupun ada sale.lupakan jerklah pakai jerlah sehelai baju yang en garang belikan tuh..sedih kan..yerlah masa nie nak suruh en garang belikan pun kena fikir baju mengandung mahal2 kowt sedihhh tau..
aku jalan usha jugak kasut semua mahal2.. tiba2 en garang sibuk pergi dekat tempat jam beria -ria tgk jam cakap dekat aku dua tiga kali aku serius memang aku pernah ingt time kahwin dia nak bg jam tapi dia belikan hp untuk aku..so takderlah dalam kepala otak aku dah target dah nie comfirm nak bg hadiah jam birthday aku.... yerlah en garang punya perangai cepat aku boleh baca mungkin sebab aku memang suka perhati cara dia kowt.aku memang buat tak tahu dia tunjuk2 pun aku tak pandang.bukan tak nak memang jam vincci kesayangan aku nie tali dah rosak tapi aku dalam kepala lebih kepada nak baju dan kasut baru iyerlah mengandungkan aku rasa macam selekeh jerk pergi kerja..
aku dari jauh tgk jerk en garang aku pulak duk sibuk2 test selipar asadi yerlah dalam hati nak jugak hahaah..
akhirnya aku beli jugak selipar jadilah kan...en garang punya ayat pgilah bayar kat kaunter aku dalam hati ceh..ingt nak tolong bayar...bukan mahal pun.tapi aku diamjerk..
balik dari jusco terus pergi jumpa kawan en garang ...
sampai umah kawan dia elok kawan dia makan rambutan aku memang satu ketika pernah teringin rambutan fikir takder aku beli yang dalam tin...hahahaha dapat jugak kan
nie kbetulan kawan dia kata kait kat pokok tapi buah pun dah takder sgt..en garang kait dapatlah setangkai..ermm rasa nikmat dapat makan... dalam hati ingt jugak en garang yang aku pernah teringin nak..
balik dari situ singgah kedai char kuew teow...
kat sini ada satu kisah....
untuk pengetahuan en garang memang jenis malas bawa kereta mental dia cepat koyak kalau hadap jem aku pun tak faham untuk apa marah2 tapi dah memang sifat kan terima jerk tapi malam tuh en garang aku suruh bawa kereta.iyerlah aku rasa mcm gentle kan kalau dia bawa tambah plak aku mengandung macam tak gentle bini perut boyot tapi drive laki duk sebelah sebelum korang kata laki aku baik aku cakap yer tak? ermm kejadian nie kali kedua tau berlaku dulu dah pernah sekali..parking di kedai nie ko kena menghadap longkang dan penghadang longkang tuh kalau tgk sekali imbas macam belah hujung jer ada belah depan takder...korang imagine sendiri lah longkang tuh guaner...tapi ini kali kedua okeh..en garang dulu parking dia boleh sodok penghadang longkang habis calar depan bumper kereta itu pengalaman pertama so kali nie aku harap dia beringat dan aku pun dalam kereta dah ingatkan ... dia masuk parking sekali senget...mula2 cakap biarlah lagipun parknig banyak aku dah sound tgk depan dia ok..sekali dah mati enjin dia kuar tgk senget dan bontot kereta terkeluar aku pun dah trun...eh dia boleh start balik enjin betulkan masuk elok2...aku ok lah tgk aku tgk dia brek dah..sekali sekilas aku toleh tgk kereta dah langgar penghadang longkang...
aku dah berkerut dahi...kuat hokey..habis no flat semua patah..dah lah aku yang buat no tuh masa mula-mula beli frust lah...en garang sifat dia kalau barang dia rosak org buat marah gila..siap muka2 tapi kali nie dia macam buat biasa aku memang betul rasa marah sebab benda dah cakap dan diingatkan..aku bisinglah dekat kedai makan dia boleh suruh aku diam..ermm aku order makan dia tak nak aku peduli apa aku makan jerk sumpah malam tuh sedap plak char kuew teow aku tak cakap kat dia..malas aku..sebab kereta tuh yang first buat calar pun dia..nama pun kereta dia ikut dia lah...aku tunggu dia betulkan flat sayang hoiiiiiiii duit dah lah mahal..
balik tuh aku diam jerk malas aku nak cakap sebab kalau dia buat aku tak marah mcm dia aku cool cuba kalau aku ermmm mesti ntah papa muka dia..
dalam kereta dia konon macam usik2 aku tapi aku buat bodoh jerk..biorler..huhuhuh
7/12/14 ahad..
aku kena kerja lagipun en garang pun ada dapat job ckit so baik aku kerja lagipun kerja memang banyak pagi tuh aku bawa kereta sampai ofis kawan dia amik dia dekat ofis aku... sambil nak turun pergi kerja dia suruh aku pergi servis kereta dengan tukar no flat aku macam eh2 kowt aku tapi bila aku macam melawan dia suruh fikir tanggungjawab aku malas nak bertekak..kalau ada aku tolong..
petang aku msg dia tanya kul brapa balik dia tak reply call kata kerja banyak aku nie nak cakap batery habis pun ssh..aku nak kuar pergi jalan2 aku tak berani takut dia menunggu aku sebab masing2 tak tahu kul brapa balik..aku turun dari ofis kul 6.30pm aku anggar kul 7.30 ada ermmm lama aku tunggu last2 aku tertidur dalam kereta dengan panas2 tuh hurmmm aku malas nak tgk muka dia kalau dia tunggu aku..kalau aku tunggu aku ok jerk..
alih2 dalam kul 8lebih aku tersedar tgk dia dah sampai dah sibuk2 cari aku kat ofis aku mamai2 kuar kereta dia terus tnya hp mana aku cakap batery habis..bg aku nak marah marahlah nak buat mcmana kan... tp dia diam jerk..dalam kereta otw balik dia tnya dah makan aku jawab blum iyerlah aku nie sejak kahwin dengan dia macam tak reti nak pergi mana2 tanpa dia..dah terbiasa kami terus balik..
sampai area rumah aku singgah kedai beli sabun basuh baju banyak tak basuh umah pun dah macam apa sejak kami kerja jerk skang..sabtu ahad pun kerja..
dah elok parking naik atas dia cakap nanti abg pergi beli makan aku ok jerk..tapi dalam pada masa tuh aku dah terfikir knp tak nak ajak aku..mesti nak pergi buat suprise untuk aku..
sampai umah dah mandi semua dia turun beli makan ..waktu dia turun aku baru basuhan pertama sampai aku hampir nak siap dia tak balik lagi setahu aku kedai kami selalu beli tuh cepat...aku dah fikir nie comfirm pg jusco beli jam..ntah kenapa rasa hati aku kuat..
dalam sejam lebih dia balik..aku pun makan dengan dia..
aku nampak en garang macam penat dah tapi dia tahan layan jugak aku tgk mentor dalam pada masa tuh dah nampak dia macam manja2 dan nantikan sesuatu..aku nie dah boleh agak dah..mesti tunggu jam 12 nak bagi hadiah..aku rileks jerk kebetulan plak mentor habis tepat jam 12mlm..
dah habis tuh aku dengar kat luar macam org berjalan denan cepat..aku kat bilik saja buat tidur padahal aku tunggu hahahaaha..aku kan gila tunggu org wish birthday haahah...aku dalam diri mengharapkan dia datang peluk aku cium aku dan bisik kat telinga happy birthday haahah aku kan romantik kah kah kah sekali dia masuk dia letak hadiah atas tv..pastu pura2 suruh aku tutup tv..aku dah tahu dah aku buat malas..sekali dia bgun buka lampu konon tak bagi aku tidur suruh tutup tv dulu padahal nak bgi aku nampak ada hadiah atas tv..paksa2 sampai tolak aku guna kaki aku aduh lain aku nak lain plak jadi paksa2 plak..aku trus bgn tidur bilik sebelah..dlm 10 minit dia dtg panggil aku hey hey hey...what...hari birthday panggil hey ..agak2 lah susah ker nak panggil syg..sedih tau..erm aku buat bodoh jerk sekali dia fedup yerlah nak suprise tak jadi pastu jadi ntah papa dia terus masuk tidur aku plak terus tak leh tidur dengan skang baby dah start rasa bergerak perut tak leh tertindih tidur kena selesa..aku masuk bilik balik dia sedar dia buat ayat plak suruh amik hp kat tv aku aduhhhhhhh dah tahu dah...last2 aku malas aku cakap ala abg nak suruh amik jam yang abg tunjuk kat jusco semalam kan..sy dah tahu lah..dia terus sakit hati amik selimut tutup muka..aku dalam hati..maaflah abg syg bukan tak hargai tapi syg tunggu wish abg kat telinga nie tak wish2 pun ... mana pelukan suami nie..hadiah tuh memang nak tapi sebab dah tahu bakal dapat apa..jadi tentulah suami..aku sejak mengandung suami memang rasa penting sehari kalau dia tak care rasa sedih tau...
hahaah kelakar kan...detik2 sebelum birthday aku...walaupun gaduh bengang marah tapi tuh suami aku..yang aku sayang...
pagi 8/12/14
siap2 nak pergi kerja lambat bgun sebab malam tadi kan tidur lewat tambah episod sedih2 lagi ermm aku ingt pagi tuh nak kiss dia nak ucap thanks..otak nak buat tp perbuatan tak buat mcmana?yerlah dah lambat kang nak romantik jadi kena marah plak sudahnya tak buat pun..aku tak buka lagi hadiah tuh sebab nak buka time rileks2 yerlah nak hargai pemberian suami walaupun aku tahu apa dia hahaha..
last2 sampai ofis msg dia bgthu..hurmmm thanks abg untuk sayang...harinie mood rasa rindu sgt kat abg tau..tak sabar nak balik dia pulak kata malam nie makan dgn abg..harap2 ada episod romantik hahaaha..aku kan nak romantik jerk iyerlah rindu saat bercinta so pas kahwin nie sebelum ada baby kita kasi romantik lah bersama2 yer dok...aduhhhh tak sabar nie nak balik nak jumpa abg..

tahun lepas kita tak kahwin tahun nie kita kahwin..tahun lepas kita jumpa gambar di bawah dalam hp dia tahun nie tak nak buat benda sweet lagi ker?
tahun 2013....sweet abg tahun nie? apapun sayang tetap sayang abg bnyk2 mucuk kita manja kita

nota: abg apapun jadi sayang tetap sayangkan abang tau maafkan sayang kalau ada salah silap dengan abang ,terima kasih ada untuk sayang.... love u MR ARROGANT.. ZULFAHIZAN ZAINUDDIN

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...