Monday 8 December 2014

happy news!!! mommy to be

hai salam semua..dah habis citer kahwin mari kiter story pasal mommy to be..alhamdulillah
now aku dah pregnant 12minggu = 3 bulan yer... (bunting pelamin ) kata orang syukur alhamdulillah mari kita throwback yer..

alkisah kami bernikah pada 30/8/2014...sekali jalan yer pagi nikah tghari sanding malam potong kek dan malam malam haahahah...
majlis belah lelaki pada 1/9/2014 kira lengkaplah semua kami start bekerja pun minggu depanya..alhamdulillah berkat perancangan awal balik kl jerk rumah dah sedia almost lengkap syukur kira balik kl terus fully tanggungjawab sebagai wife dapat dilaksanakan..
aku tak sangka pun aku akan mengandung terus iyerlah aku nie disifatkan sebagai irregular period..last period aku bulan 6..hahaha gila kan aku pun pelik dengan diri aku huhhu.
2minggu selepas naik kerja aku start penat rasa letih pastu ada satu hari tuh aku demam teruk secara tiba2..en garang memang take care siap beli ubat suruh makan..esoknya dia paksa aku pergi klinik 29/9/2014...pergi klinik semua ambil darah doktor dengar baru kahwin suruh aku jalani UPT Test untuk tengok mana tahu pregnant.. aku adoyai...lama kowt nak amik test semua tapi redha jerklah..sekali dah siap test semua yang memeranjatkan aku suspek denggi rupanya dan keputusan pregnantcy test aku NEGATIVE... ok NEGATIVE ok..see nampak tak sedikit sedih disitu walaupun kami tak berharap sebab baru lagi kan..tapi kalau ada alhamdulillah ye dok..ermmm aku sedikit risau yerlah aku 2kali kena denggi dalam setahun itu membahayakan tau sebab kat situ boleh tahu imunisasi badan tak kuat..takperlah aku redha.so aku jalani kehidupan macam biasa..
nak jadi cerita ada satu kejohanan futsal pada awal bulan 11 iaitu pada 5/11/13 so aku nie semangat lah ye dok dah namapun kaki sukan kebetulan en garang pun memang main jugak..dia pada mulanya tak bg aku main tapi dah aku degil dia bagi jugak.. aku pun konon kononya start lah trainning dalam pada masa trainning tuh aku start rasa lain macam..rasa penat letih dan rasa nak makan jerk..dalam hati mengandung ker?tapi aku diam jerk sebab tengah semangat sukan..dalam hati takut jugak..kalau mengandung aku bersukan futsal plak tuh..adoyai..ntah macamana sebab takut 29/10/14 aku cakap en garang jomlah kita pergi cek kat klinik sebab sehari sebelum tuh aku rasa pening jerk.. jadi subuh  29/10/14 aku cek dulu guna upt yang en garang ambil kat kawan dia ermm cek2 tgk mengandung dah eksited cuma tak tahu berapa minggu sempat lah snap gambar..tuh yang tambah semangat nak pergi klinik en garang teman bawa aku ke Poliklinik Tanglin ermm pergi lah aku jumpa Dr.. Dr cakap dengan aku mengandung ker aku cakap tak tahu sebab tgk last rekod negative kan..padahal nak double comfirmation Dr kata takperlah kita test lagi sekali..Tup2 bila test alhamdulillah mengandung masuk jumpa Dr .. Dr tanya last period bila aku cakap bulan 6..dia belek2 kalendar mengandung kira macam aku mengandung 4 bulan.. Eh mana boleh aku kahwin pun bulan 8 aku cakap lah period aku tak regular mana boleh.. dia kata takper dia bagi appointment dengan KKIA Tanglin aku ok..aku turun pergi KKIA dia kata kena booking tarikh.. so sebab kenal dia bagi tarikh 30/10/14..suruh bawak salinan KP suami dan sijil nikah konon nak buka buku terus..aku ok lah.
Balik tuh terus bgtahu En garang aku mengandung dia happy tapi still blur iyerlah bulan lepas tak pastu tup2 cek Dr kata dah 4 bulan..so marilah kita tunggu esok sebab esok dia akan scan semuanya..
30/10/14
 awal2 pagi lagi kami ke klinik en garang teman.sampai KKIA dia suruh pergi ambil darah ambil air kencing lagi sekali..dah dapat result aku jumpa Jururawat dia bagi penerangan tentang pregnant semua aku dengar jerlah angguk2 ntah apa aku fikir ntah yang aku tahu aku nak cepat jer lama gila kowt..tgk dia buka buku merah erm comfirm lah pregnant cuma en garang nak kepastian berapa bulan semua iyerlah pentingkan semua tuh..aku pun cakap kat nurse tuh yang aku IRREGULAR PERIOD so aku cakap aku punya tarikh bersalin tuh salah.. dia kata yer ker.. so dia cakap nak scan kena tanya Dr sebab takut Dr banyak appointment dan alhamdulillah dapat jugak..nurse suruh aku tunggu kat luar dan minum air masak banyak2 sebab nak scan.aku suruh en garang belikan air mineral...dah minum air semua Dr panggil masuk bilik
aku dah berdebar dah... dia tanya sikit2 lepastuh dia suruh baring nak scan..dah get ready semua dia tanya bawa suami tak?aku cakap ada..dia tanya nama aku jawab ZULFAHIZAN ermm aku rasa semacam jerk sekali Dr buka pintu panggil nama suami aku...aku rasa segan jerk yerlah kita terbaring pastu suami dipanggil aduh....Dr terang dekat dia apa dia nak buat pada aku kemudian dia scan..bila dia jalankan jerk benda tuh kat perut aku..sekali nampak kantung kecik....kecik sangat besar biji sawi jerk tau..Dr terus cakap pada suami aku nampak tak pada skrin..itulah baby Dr suruh tengok aku tgk suami aku happy giler aku tgk mata dia bergenang..tak taulah nak nangis ker apa..siap cakap kat Dr boleh tangkap gambar tak? Dr kata patut tak boleh tapi dia bagi mungkin sebab nampak suami aku eksited kowt..tapi kalau nak tahu dia dah snap banyak kali dah kat belakang tuh... Dr ucap tahniah dan bila dikira balik aku baru awal pregnant baru 6minggu waktu tuh kira sebulan lebih...patut buka buku 4 bulan..tapi dah kekeliruan aku buka buku awal hahaahha..awal buka jadi banyak kali lah ke klinik..redha jerk lah..so tarikh bersalin aku pada ketika tuh 9/6/2015.. tapi Dr kata tak comfirm lagi tunggu next visit mungkin akan dapat lebih tepat lagi...
keluar jerk dari bilik Dr tak tahu nak cakap macamana...suami isteri diam jerk tapi dalam hati fuhhhhhhhhh happy weh nak jadi abah dan ibu...
balik tuh terus suami bawa makan...terus hantar rumah rehat.
malam tuh dah start sembang2 pasal baby tgk balik gambar scan...

alhamdulillah happy..syukur padamu ya allah....
i love you..sambung next story..ada kejadian pulak..

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...