Monday 22 December 2014

4month checkup (pengalaman minum air gula)

salam semua..
22/12/2014

yeay pagi nie checkup....kan last cerita harituh en garang tak sempat nak tgk baby scan..so harinie dapat dia tgk heheeh..tapi sebenarnya lebih aku nak cerita pasal pengalaman minum air gula.
21/12/2014 tepat 10mlm dah kena puasa  tau..
petang lagi aku dah makan nasi..aku sumbat macam2 konon bagi kenyang iyerlah nak puasa sampai esok nak amik darah nak minum air gula lagi.. nak tunggu sampai 2jam hoiii jenuh kowt.
pagi pukul 8am aku dah sampai makmal terus daftar.alhamdulillah orang tak ramai cuti sekolah pulak kan..kejap jerk. dah panggil nama untuk ambil darah dan minum air gula.
sebelum aku minum macam2 orang duk cerita dekat aku pasal minum air gula nie konon muntah lah macam2..aku fikir nak elak jerk minum tapi elak pun nanti2 tetap kena minum jugak so set jerklah minda minum jangan sampai muntah.
hari nie ntah macamana amik darah sampai 3kali darah tak mau keluar dah lah aku jenis susah amik darah urat halus katanya..harap badan jerk besor urat halusss heheeh.. dah settle amik darah nurse tunjuk akak tuh air gula akak minum yer sekali tgk cawan..besornyer...aku tgk dia letak perisa oren..bolehlah aku kosongkan fikiran jangan duk ingat kata org yang suruh telan sekali gus..gila ko besar tuh cawan nak telan sekali gus mati tersedak pulak aku kang...masuk jerk tekak gula tuh meresap kat pipi kembang jugak tapi aku control minum pelan2 akhirnya berjaya kowt..settle minum aku duk kat luar sebab tunggu 2jam.

sekali..dalam 5minit nah kau kepala rasa pening gila mulut dah pijar rasa nak muntah sebab gula daapt rasa dalam mulut..sekali tgk en garang datang bawa air mineral..aku control tau takut muntah padahal tgk muka dia macam2 nak ngadu..terus aku ajak dia duk jauh ckit sebab bau rasa mual jerk..nak minum air mineral takut nurse nampak takut muntah plak.nasib en garang teman..lama lagi masa nak tunggu 2jam.sekali dia ajak teman dia makan tuh pun dia berkira2 jugak takut kesian tgk dia makan.tapi fikir aku dari muntah kena minum balik baik tengok dia makan so boleh bungkus dah lepas amik darah lagi sekali boleh makan btul tak?
kami pergi minum..lepak2 semua keja jerk rasa..sampai klinik tunggu jap terus amik darah balik.dah siap terus pergi KKIA sebab kena jumpa Dr nak scan baby..haaa bab nie lah en garang eksaited iyerlah nak tgk baby dia..rindu baby la tuh..kebetulan kejap jerk klinik takder orang...
samapi jerk daftar terus scan alhamdulillah aku tak der alahan apa2 segar jer orang kata penat pun disebabkan kerja aku yang banyak..hehehehe bila scan Dr panggil en garang masuk nampak muka dia happy.. Dr tunjuk semua kepala,badan,punggung,kaki,tangan huhuhhu tanya Dr dah lengkapker baby kami?dia kata dah cukup semuanya...Alhamdulillah ...waktu scan kedudukan baby macam sujud..tgk jam pukul 10.30am..aku senyum2 keluar dari jumpa Dr aku usik en garang ..baby abang solat dhuha yer?heheeh syukur sangat tau..dah makin besar baby kami...ibu dan abah tak sabar tau...untuk baby ibu dan abah membesar dengan sihat yer ibu dan abah tunggu baby keluar tau...

love you...so much en garang thanks teman kita harinie...

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...