Tuesday 16 December 2014

mommy journey

salam semua mari kita sambung entry mommy yer..

27/11/14....
hari checkup..selepas sebulan..
pagi tuh macam biasa bangun siap2 pergi kerja sebab klinik dekat dengan ofis . dalam 7.15am kami keluar rumah iyerlah dari bandar mahkota cheras ke tempat keje almost 40minit jugak tau itu pun ikut keadaan trafic entahlah sejak projek mrt nie kejap jem kejap elok aku pun tak paham tapi senang cerita tak nak terkejar2 dalam 7.15am elok keluar rumah kan...lagipun naik motor kan.. naik motor?naik motor? huhuhhu
jalan jem ok mommy malas bawa kereta doakan yerr...
tapi itulah nak jadi cerita, waktu keluar rumah elok depan jusco ntah macamana boleh ada satu kereta di pandu oleh budak perempuan boleh cross dari kiri ke kanan..kami di lane kanan..apalagi en garang tak sempat brake terus langgar belakang kereta tuh apalagi melambunglah dia dgn aku nie..nasib dapat laki tinggi dan gagah huhhuh.. dapat tahan motor dan aku tak jatuh tak dapat bayang kalau aku jatuh..dengan kandungan baru berusia 12minggu..dan ada lebih kurang 2 motor dan 3biji kereta di belakang..nasib menyebelahi kami...
part takut.....
en garang terus turun motor dia tak peduli dah jem ke apa kat belakang tuh terus suruh perempuan tuh turun aku risau dah takut suami aku macam kiki stereng tuh.. hahaah iyerlah dia kalau dah marah ikut hati dia jerk..aku tahu dia marah sangat sebab aku mengandung kowt.perempuan tuh tak nak turun dan berkeras aku tgk en garang dah marah2..orang ramai dah minta kami ketepi..en garang cakap kat perempuan tuh sekali kereta dia tak leh start pulak...ermm en garang lah pulak tolong haahah iyerlah kereta auto kaalu gear dekat D manalah boleh start huhuhh... lagipun aku tengok perempuan tuh dah gelabah..aku serius diam jerk malas nak campur lah.aku tak suka nak marah2 pagi2 boleh hilang mood satu hari.lagipun aku risau kandungan...sebab kaki aku lebam,perut rasa sakit ckit..risau sgt.nasib harinie checkup dan scan.hati nie tak sabar nak tgk baby.
dah park kat tepi jalan en garang sambung gaduh dengan perempuan tuh ermmm budak lagi nak mintak bayar pun takder duit..ermm aku fikir tgk motor en garang ok jerk cuma pecah ckit dan raga tak elok lah..tapi bagi aku sikit jerk tuh..aku tahu en garang lebih kepada risau aku mengandung..berapa kali duk cakap kat perempuan tuh aku mengandung...nasib budak tuh tak balas dah tahu mengandung kenapa naik motor?hahahaha..kalau tak mau kena hempuk dengan helmet budak tuh.
budak tuh kata nak tunggu ayah dia..tunggu dalam 15minit takder apa jugak..aku cakap dahlah nanti lambat checkup..budak perempuan tuh duk dalam kereta takut kowt..malas nak tunggu aku cakap jom jerklah ... en garang fikir macam tak ada guna jerk...
part paling best nak bla..en garang boleh kata kat aku awak pergilah cakap kat budak tuh takperlah kita jalan dulu..kira settle lah.aik tadi dia marah2 time tang cakap suruh aku..malas nak gaduh laki bini..aku pergi kat budak tuh...takperlah dik akak nak cepat akak nak checkup lagi budak tuh ulang kali cakap mintak maaf akak..hahaha akak ok jerklah dik..yang marah ituha...en garang..aku senyum jerklah kadangkala memang kita marah pada awalnya tapi dah lama2 kita pun cool so tak guna nak bertegang leher semua...

sampai klinik dalam jam 8.30am... en garang tak leh teman sebab tempat kerja baru cuma dia pesan papa bgtahu..aku kena amik darah dan kencing..ujian yang selalu kena hadap..tengah tunggu kat makmal dia dtg hantar makanan...dia tanya bila scan aku kata lambat iyerlah result tak dpt lgi selalu lama...eh eh alih2 elok dia balik result dapat..alhamdulillah semua tgk pada result darah dan air kencing cuma ada lah kurang di beberapa part dan kena banyak makan benda berkhasiat.
bagi result pada nurse dia kata tunggu nak scan.dalam 5 minit Dr panggil nak scan aku cerita kat Dr aku baru accident Dr terkejut..dia cepat2 buat scan ermm betul lah baby aku terkejut Dr susah nak scan sebab dia asyik bergerak aku pun dapat tgk..last2 Dr snap jerk mana yang dapat..konon Dr nak bagi kedudukan dia melentang dapatlah jugak..Dr kata rahim ada nampak bengkak ckit tapi alhamdulillah semua ok Dr pesan berhati2...syukur semua selamat..tapi en garang tak dapat tgk scan baby frust dia..
keluar nurse suruh timbang berat..sekali berat turun,nurse tanya tak makan ker?aku cakap ok jerk takder papa alahan makan elok jerk nurse pesan suruh makan bagi naik berat paling kurang 500g sebulan..aku cakap dalam hati kang mau berkilo2 naik korang marah pulak hahaah...

dah settle semua en garang call kata nak dtg tgk scan.aku cakap aku dah settle semua..frust dia aku kata next checkup lah pulak..tapi dia bersyukur aku selamat.petang tuh balik kerja aku call mak dan mak mertua aku..semua terkejut dan pesan jangan naik motor tapi......tak boleh mak kl nie jem...last2 pesan hati2 jerklah..huhuhuh..itulah kisah mommy hope everything dipermudahkan... i love my hubby haahaha.

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...