Monday 9 December 2013

Born Day......!!!!

Hari kelahiran ku...hurm tarik nafas dalam -dalam..alhamdulillah Allah SWT masih memanjangkan umur aku..dan diberi kesihatan yang baik..erm walaupun pelbagai rintangan di tahun 2013 nie..bila lahir hujung tahun nie...macam-macam lah kita lalui ye dok?tarikh lahir aku? 8 disember.... ermm kalau korang ingt macam-macam tarikh nie dulu waktu form 3 aku belajar sejarah tarikh pendudukan jepun di tanah melayu pada 8 disember 1948 melalui kota bharu tau..heeee see hebat tak aku?aku ingt sebab sama dengan tarikh lahir aku kowt...aku nie kalau setiap birthday aku yang paling aku tunggu adalah wish dari yang tersayang tepat jam 12 tghmalam..poyo tak aku?pernah lah dulu-dulu zaman kegemilangan dulu hahaha my x-bf aku lewat wish tau bukan lama pun cuma ada kawan lain terwish dulu...aku punya merajuk satu hari hahahaah...entahlah aku terlalu mementingkan ucapan 12tghmalam tu..tak tahu kenapa tapi sejak aku belajar erti kasih sayang nieh..aku memang mementingkan ucapan itu..terutama daripada orang yang aku sayang..aku tak perlukan hadiah yang mahal tapi kalau bg elok jugak hahaah..ermmm kebanyakan sambutan birthday aku mesti ada kek tak kira dari bf,dari family,dari emak,kawan -kawan....tk kira lah besar ke kecik cuma ada satu tahun..memang aku menderita lah...heheeh mengenang sikit..pada tahun 2006 adalah satu tahun yang tiada sambutan malah tahun yang membuat aku terkejut dan menderita sehingga lah aku kenal en garang...hahaahah tahun 2006 nie adalah tahun yang pelik tiada sambutan tiada wish tapi selepas 2 hari birthday aku dia datang bersama kotak yang menyimpan semua kisah cinta kami..hurm sebab tuh aku fobia kalau orang yang tersayang tak wish pada hari birthday aku...tepat jam 12tghmalam...tapi takperlah itu kisah lama..hati aku pun dah terisi dengan kasih sayang en garang rasanya...aku tak nak ingt kisah sedih tuh dan biarlah hidup nie dipenuhi dengan kasih sayang en garang...wish aku tahun nie biarlah aku jadi insan yang lebih baik dari sebelum nie dan dimurahkan rezeki...aku juga berdoa perhubungan aku dgn en garang berakhir dengan perkahwinan dan bahagia sehingga ke jannah...
2013?sambutan birthday....?heheheeh
tahun nie sambutan untuk aku yang dah tua nieh...hehehe aku kebetulan waktu hari lahir aku sibuk dengan kejohanan makswip bola tampar jadi tak rasa sangat lah..cuma berharap en garang orang pertama wish..bukan apa aku jenis kalau boleh nak dia orang pertama yang lain-lain kemudian takper hahaha..nasib mmg en garang orang pertama yang wish walaupun waktu tuh aku dah mamai mamai sebab kepenatan dengan bola tampar...ermmm pagi birthday tuh aku rasa en garang konon nak baik lah ikut pergi aku bersukan kalau tak jangan harap okeh...aku rasa sebab birthday aku lah kowt..jadi pagi ahad en garang ikut aku ke inspen..kat situ aku macam sakit hati jugak sebab en garang macam terpaksa jerk ikut aku...yer aku tahu dia tak suka aku sukan tapi bagi aku tahun nie tahun last...so aku nak jugak!!!ermm aku waktu tuh dah start rasa macam apalah hari birthday pun macam tak happy jerk..rasa bosan sgt,,balik dari inspen pun kami macam diam jerk...dia cuma tanya nak makan kat mana...aku faham kedudukan kami..yang kewangan tak stabil sebab yerlah dah balik kg semua kan..takperlah..aku fikir cukuplah dia ada bersama dapat makan sama-sama walaupun aku kalau boleh nak lah pergi tempat makan yang aku nak..macam stimboat yang aku pergi dgn kwn-kwn tuh..tp takperlah kita repeat next time ok..ermm setelah masing-masing diam dia tanya jugak kita nak makan apa?nasi ayam?kfc?aku dalam hati...hurmmm tu jerk tp sebab fikir tak apalah janji bersama kitaorang decide makan kfc jerk..so dengan peluh-peluh masam tuh aku makan kfc hehe kira macam birthday aku makan kfc jerklah dah rasa macam budak sekolah jerk sambut birthday makan fast food tuh cerita aku habis sekolah boleh lah...tp biar ada dari tkder ye dop? dah makan tuh aku rasa penat sgt so balik tuh aku ingt nak lepak dengan en garang sambil tgk melodi sekali sebab penat aku tertidur..celik2 mata en garang pun tidur..kuang hajau betul aku bangun mandi2...kejut en garang dia bantai makan meggi..tak lama lepas tuh en garang kata nak keluar nak pegi ambil baju kat dobi aku malas nak ikut...tekak rasa nak makan laksa..dalam hati fikir nanti ajak en garang pergi...sekali en garang balik dia kata kain tak siap lagi..aku nie buat tak tahu jerk aku baca paper...sekali dia datang bawa cup cake dua....hehehehe suprise lah tuh..aku nie muka pun blur..tp dalam hati happy sgt2...nak juga dia buat suprise kt aku..aku apalagi makan lah kek tuh...suap dia jugak..dalam hati wish tau agar hubungan nieee diberkati dan berkekalan...TERIMA KASIH EN GARANG..pastu aku ajak en garang pergi cari laksa sekali takderrrr ermm sedih so aku nampak gerai char kuew teow buka..aku cakap malam lepas maghrib nak makan kat situ..en garang kata ok..so lepas maghrib tuh kitaorang pergilah tapi nak jadi cerita bos en garang suruh ambil drill kat umah dia so en garang dengan aku kira pergi asing-asing lah..aku kat situ sedikit sentap aku biasalah..sentap jerk lagipulak aku tinggal jerk barang aku kt umah en garang...dia angkut smeua letak kat kereta dalam kepala aku dah cakap cepatnya halau aku balik padahal kawan dia ok jerk pun...tpi ntahlah kat situ aku rasa sedih jerk..sampai kedai char kuew teow..order special sekali rasa sedap kowt.........memang lain rasa dia tapi sebab kepala rasa sentap aku makan biasa jerk tapi kalau ok mau aku order lagi..ntah r sambil tulis nie pun aku rasa nak makan char kuew teow...hahaahah so itulah cerita birthday aku...hehehehe bagi aku biar simple tapi bila bersama orang tersayang..itu yang bermakna namanya....
muka blur dapat kek..tapi sedap kek tuh!!!

muka buat-buat happy makan kfc

nampak senyum tapi dalam hati blurrrrrrrrrr....happy bornday!!! 8 disember 


hahaahahaahah.......sayang awak ketat-ketat

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...