Thursday 5 December 2013

kl - gerik (kg Tawai)

salam semua..apa khabar lama rasanya tak update blog ne heheeh bukan lupa tapi biasalah malas kowt heeheh..baru -baru nie aku dengan en yayang bercuti..bukan pergi mana pun sekadar habiskan cuti tahun dan balik untuk uruskan kenduri tahlil dannnnnnn pasal persediaan kahwin kami heheheeh (gatai jerk rasa) ermm kami balik 4 hari heheeh rasa tak puas kejap jerk kat kampung walaupun kampung en yayang tapi aku bantai rasa macam kampung aku heheeh..kami balik petang jumaat..hurm perjalanan smooth tapi sampai area kuala kangsar jem pulak en yayang dahhhhh mengeluh-mengeluh yerlah dia memang begitu kalau kampung dia memang nak cepat jerk sampai...untuk pengetahuan balik kali nie boss en yayang tumpang sampai kampung sebab selepas tuh kawan dia pickup untuk pergi krabi katanya..heheeh erm so en yayang biasalah nak merengek manja sebab penat tak boleh cover depan boss hehehe..padan muka.kami bertolak dalam jam 5.00ptg sampai dalam jam 10.00 malam kira 5 jam jugak lah perjalanan..berhenti sekejap kat tapah kira tak laju tak slow heheeh bolehlah tapi kalau dah nama eksaited en yayang rasa lambat jerkkk...selepas boss en yayang dah bertolak kami balik umah en yayang...semua ahli keluarga en yayang dah ada...yerlah esoknya selepas maghrib ada kenduri tahlil arwah bapak en yayang dengan abang dia..so malam tuh kami tidur lewat jugak sebab biasalah aku kan emosi lebih dalam kereta tak manja hahaahah...adalah gaduh sikit waktu sampai tuh..tapi aku kan pompuan poyo..control jerk buat senyum2 pastu sampai jerkkkk apalagi perang sms aku dgn en yayang untuk pengetahuan aku kalau kt umah en yayang kami banyak komunikasi guna sms haahahah poyo kan kalau tak kami jeling-jeling jerk..nthlah en yayang kan suka control depan family tak nak macho hilang depan gf ....pigidaaaaaaaaaaaa..padahal anje sgt perangai diaaa..aku malam tuh gaduh dalam msg sampai 3.00pgi..heheeh ko mampu?hahaah esoknya awal2 dah bgn agak weng jugak kepala nie..tapi ko mampu ker umah mak mertua bgn lewat?heheeheh pagi-pagi kami bgn semua menuju ke pekan gerik beli barang aku pergi jugak tapi bersama en yayang ler...heheeheh nak sweet -sweet sebab semalam gaduh..poyo kan aku nieee...hurmmm balik tghari tuh..kami beramai- ramai tolong masak-masak lauk best terutama ikan stim alang buat abg en yayang memang terbaekkkkkk..aku rasa happy sebab kalau rumah aku memang aku jerk pompuan yang kena kerah kalau kat umah en yayang ada ramai heeheh aku boleh tolong-tolong jer heheehe...sambil buat-buat lawak bodoh heheeh..petang tuh selepas makan..kami ramai-ramai sediakan juadah untuk kenduri tahlil malalm tuh lauk kami ayam berempah,pajeri terung,ikan masin nenas,ulam -ulam dan sambal belacan.....opssssssssss lupa kenduri nie adik beradik en yayang collect duit so syok lerrrrrrrrr....untung adik beradik ramai aku dgn en yayang topup beli tembikai heeheheh...untuk pencuci mulut malam tuh..ermm malam tuh ramai puji ayam sedap..mmmg sedap pun resepi ateh...ermmm petang tuh ramai -ramai duk buat hidangan memang syok lah...sebab masing-masing tahu nak buat apa...aku?tolong cakap,tolong sikit-sikit hahaah syok oooooooo ada akak ipar ramai -ramai...yang menerima kita yang kepala biol neh..ermmm malam tuh selepas maghrib owg dah ramai datang...ermmm aku pakai jubah jerk.tgk en yayang pun pakai t-shirt n kain pelekat tanya mana baju melayu katanya tinggal apa daaaaaaaaaa aku baru berangan nak bergambor.... takperlah yerp....ermmm malam tuh beramai -ramai kami basuh pinggan kemas rumah hurmmmmmm best pastu makan ramai-ramai..memang sekejap jerk..kira kat sini aku dapat rasakanlah keluarga besar tuh best walaupun huru hara ada yang jerit -jerit heeheh aku pun bukan makan saman pun buat lawak bodoh pandai lah hahaahah...adalah jugak makcik-makcik kampung duk tanya tanya nasib dapat mak mertua sporting heheheeh yang tuh yang pejo punyer... (panggilan en yayang di kalangan family) herheehe.. heheh aku kan ntah apa apa..tapi semua ok aku bantai jerk buat lawak en yayang bukan tahu habis owg kampung aku buat lawak bodoh...hehe erm malam tuh lewat jugak tidur yerlah nak settle semua alhamdulillah lauk cukup dan semua puas hati.pagi esoknya....semua bangun agak lewat sebab penat kowt aku dengan en yayang bgn awal pergi pekan gerik beli barang makan pagi...giler kowt makanan murah....nasi lemak baru seringgit tau kt kl ada tapiiiiiiiiiiii awas jangan tertipu tau...sebelum tuh aku makan pagi sorang kena 10ringgit..bapok mahaiiiiiiiii merepek aku tau..ermmm ahad tuh masing-masing lepak umah jerk..makan-makan petangnya...nth macamana sebab bosan boleh pulak kami bantai main bola tampar..ha kau...pandai tak aku ayat akak-akak ipar aku dgn abg ipar main bola tampar en yayang jgn tanya dia balik memang bola sepak lah jawabnya awal awal lagi dah usha padang dah tebas belum...huishhhhhhhh..ermmm seronok kami main saper kalah belanja air nescafe...aku menang kowt..isnin pagiiiiiiiii adik en yayang yang bongsu last paper ekonomi so aku ambil kesempatan hantar adik en yayang pergi sekolah...tghari kami ambil pergilah butik pengantin kepunyaan maksu en yayang..hurmmmm nampak elok tapi sekali lagi kau dgn en yayang bergaduh biasalah aku kan manja sgt....adalah adegan sedih aku sampai nangis lah bawah pokok depan sekolah adik en yayang...en yayang tak tahu sebab dia bantai tidurrrrrrrrrrrrrrrrrr...(sedih tau) tapi aku tahan jerk..dia pujuk2 jugak sampai sehari lah aku tak makan nasi..lapor kowt...malam baru ok...esok hari selasa kami repeat lagi pergi butik maksu tapi pergi ramai -ramai aku dah pakat dah...geram nak kenakan en yayang tapi sebenarnya memang niat aku nak belanja mak en yayang nasi goreng ikan rebus pun sebab mak en yayang duk sebut dari sebelum nie lagi..cuma nak jadi cerita tu kedai x-gf en yayang...hahaahah sorry en yayang saya tak niat nak dera awk okeh...lagipun aku tak heran memang x-gf en yayang ada pun (sorry to say tgk kat fb macam cantik jerkkkkkkkkkkkk sekali depan mata hurmmmmmmmmmm bolehlah dari takder)hahaahh bukan dengki hokeyyyyyyyyy tapi memang itu mata aku lah mata korang entahlah..ermmm petang tuh kami balik kl yerlah aku cuti 2 hari jerk............esoknya aku mc kah kah kah..en yayang pun sama.ermmm cover penat walaupun balik kg tapi kami tetap penat oooooooooooo aktiviti padat..yang syoknya dapat kumpul semua memang meriah kali nie...doa aku!!! moga berkekalan ikatan silaturahim aku dengan family en yayang bukan apa...aku dapat rasa sangat aku diterima yerlah korang pun mesti takutkan kalau nak masuk dalam family orang macam-macam difikiran tapi alhamdulillah semua ok...plan kami balik untuk kenduri dan settle urusan perkahwinan berjalan lancar...............syukur sgt..kepada en yayang terima kasih bawa saya dalam family kamu...apapun terbaekkkkkkkkkkkkk cuti kali nie.. tak lengkap kalau entry aku tanpa gambar so terimalah..........gambar nan ado lupa nak tangkap pic banyak -banyak..
muka ceria

my family in law to be house heheheeheeheh

sembang2

aktiviti sebelum majlis tahlil
haahaah itulah cerita cuti aku......tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...