Wednesday 23 April 2014

KL - IPOH -TAWAI

17/4/2014....khamis

wah?tgk tajuk macam perjalanan jerk kan..memang pun..hurm nie merupakan perjalanan yang mendebarkan gembira sangat -sangat sedih pun ada tapi apapun alhamdulillah syukur padamu ya allah dipermudahkan segalanya....
minggu nie aku balik lagi kg en garang..hurm abang en garang kawin...tapi dalam pada masa tuh ada misi lagi penting..nak bawa en garang jumpa family aku..?hurm nak kawin tapi tak jumpa family lagi..hahaah itulah dia bukan tak nak bawa tapi hanya aku kenal family aku..so the right time kena cari sebab bagi aku restu tuh penting...so kali nie perjalanan nie memang penting aku dah tak lena tidur dari awal lagi..yerlah apa lah pandangan family aku terhadap en garang..biasalah mak abah aku jenis tak suka orang muka tak jernih ,sakai -sakai,baju ntah apa2,rambut ntah apa2...aduh mak abah anak korang pun belum tentu elok..tapi iyolah dah itu kriteria mak abah kenalah ikut...aku dah lalui pengalaman macamana mak abah aku tak suka orang yang aku bawa balik...so aku tak mau ianya berulang kesian kan kat orang...tulah sebab aku pendam jiwa nie...

balik harituh..dalam kereta bukan main happy lagi tau yerlah selama nie kalau balik kg en garang aku lalu jerk tak pernah singgah kali nie singgah tentulah happy bukan main...tanya -tanya en garang berdebar tak?dia kata ok jerk...ermm nampaknya aku yang berdebar..heeh.
aku dalam hati berdoa jerk tau mintak dipermudahkan..tapi kali nie aku pelik jugak mak aku pg2 sebelum bertolak dah call tnya sampai bila..ermm biasa derang tak heran pun..myb kalinie bawa tetamu mak adalah masak makanan tengahari..

perjalanan akan ok maklumlah hari kerja..dah dekat area umah aku..aku dah debar2..sampai jerk aku masuk..tgk ada mak jerk dgn sani biasalah duk sibuk tgk cerita indon.ermmm abah takder?aduhhhh suspen...abah duk dalam bilik.pastu en garang masuk...mak ok nampak sambut ok..suruh makan..ambil makanan..cakap jugak alhamdulillah ok.. aku dah macam kekok iyerlah..ok ker tak..tapi dalam pada tuh jemput en garang makan..tak lama kemudian abah keluar..en garang salam abah..ermm abah nampak ok.
abah duduk sebelah en garang..en garang kata kepala abah kecik..kuang hajau tau lah awak tinggi dari abah..hurmmmmmmmm abah muka tenang jerk.cakap gitu2..sebab abah dah nak hantar budak-budak pg sekolah..tak lama kemudian sani keluar pg kerja ptg..abah pun balik..hurm lagi tak thu nak cakap apa..en garang cakap gitu2 dengan abah aku dah berapa kali kehulu kehilir..aduh..sekali aku bgn pegi depan en garang boleh pulak...cakap kat abah pasal nak kahwin bulan mei..terkejut abah..aduhhhhhhhh aku berdebar giler mak aku pun terus pg dekat abah...dah..en garang dah macam bengang tapi dapat control aku aduhhhhhhhhhh plan aku jadi kacau bilau..tapi yang buat aku bersyukur.......
alhamdulillah...
abah kata dia takder masalah siap cakap dengan en garang lagi ok..bawa mak abang semua..dan mak abah dah start tanya ckit2..pasal en garang..wow terkejut aku..memang gentle lah en garang nie baru kata jebat..heheheeh dan.............................dengan gentle en garang cakap nak bawa balik atul..hahahah banyak kali dah balik tapi kali nie balik penuh dengan restu.heehehe ermm dah insyallah ogos..here we are..

kepada en garang kiter mintak maaf kiter bukan sorok perkara nie dari kamu..tapi hanya kita tahu betapa kita sayang dengan kamu dan tak nak kamu terluka jika kehadiran kamu tidak direstui..tapi betullah jikalau niat kamu sungguh2 hati nak memperisterikan kita dan nak jaga kita jadi insan elok..allah swt bantu kita dan perjalanan kita dipermudahkan..alhamdulillah..mak abah kiter terima kamu dan layan kamu seadanya...hope en garang tak terasa lagi..kiter betul2 sayang kamu...sebab kita tahu kenapa kita pilih kamu..walaupun kamu dan kita selalu gaduh tapi kita tahu...kamu bakal jaga kita nanti..

hahahaahah.....touching tak?itulah kisah kami...dan sekarang tiada apa lagi nak dikata...semua dah tahu perkahwinan kami tangguh sehingga ogos dan banyak jugak sebab mengapa kami tangguh insyallah untuk kebaikan semua..doakan kami yer semua..
terimalah muka.................. gembira kami dalam perjalanan mengambil restu..
muka happy...
serius drive sebenarnya poyo

kami
dan alhamdulillah...perjalanan kami niat kami dipermudahkan.........syukur

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...