Monday 9 February 2015

air panas ulu legong

cuti thaipusam seperti dijanjikan..family en garang semua balik kecuali adik dia yang baru dapat kerja nak buat macamana cuti takder lagi..
perancanganya nak pergi mandi air panas dekat ulu legong ,baling tempat nie aku pun tak pernah pergi search tgk internet jerk tak sangka perancangan menjadi padahal bincang dalam whats app family jerk..abg dgn akak ipar tak dapat ikut sebab dalam pantang..insyallah kita buat lagi ok..
dah bincang nak buat bbq..ateh memang jadi chef lah hari tuh semua hal masak kami serah dekat dia..buat collection sorang ckit untuk tampung chalet dan makan2..huhuh selebihnya kudap2 apalagi kita suruh yu pulak support..alhamdulillah berkat adik beradik ramai dapatlah sumbang sorang ckit...aku sumbang apa?aku sumbang arahan dah ler dgn uruskan tempat hahaaha..jadiler yer dok..itupun en garang bukan tahu kena collect duit ckit sorang tapi redha jerklah yer saper tak suruh baca whatsapp...
sabtu 31/1/2015
dalam kul 5 jugak kami bertolak dari rumah iyerlah nak pergi kolam air panas mandi kenalah malam lagipun kami siap bawa khemah dan sewa satu chalet senang nak mandi dan solat lagipun kami bawa mak abah sekali..orang tua kenalah jaga kan bab2 solat dan mandi nie kang ada kena sound kang...
aku dari umah mak aku lagi dah tnya en garang nak bawa khemah katanya tak payah sudahnya..hahahah waktu kat sana bermasalah..dahlah malas aku nak ingt..kalau ikutkan takder masalah tapi dah ada orang tua kenalah dahulukan orang tua..kalau ikut perancangan adik beradik chalet untuk solat dan mandi jerk tidur secara lepak2..tapi iyerlah elok mana pun perancangan..tentu ada cacat cela..tapi apapun biar aku gaduh dgn en garang jangan aku masam muka dgn org tua dan adik beradik tak elok namanya..lagipun family tetap family..tak syok r datang nak masam muka..aku kalau setakat gaduh dengan en garang tuh macam wajib dah..iyerlah aku bila mengandung nie kadang2 perlukan keselesaan..tapi takperlah...janji semua happy..itupun dah tnya2 pasni nak pergi mana...adoyai nak bersalin oiiii duit takdok nie..dah asyik balik jerk en garang pun dah merungut..aku pun kalau fikirkan memang sejak kahwin kami kerap balik..boleh kata sebulan sekali..aduh susah hati gini bukan apa duit kan..bukan tak sayang family tapi itulah dia..
dari gerik ke baling dalam 1 jam lebih jugak perjalanan.. kami konvoi 3 kereta tau..aku mak buyung pulak tuh yang duk depan sekali..budget macam tahu tempat tapi pengalaman bawa mak mertua pergi baling dulu so jalan pergi baling tahu lah jugak..dan selebihnya aku tgk signboard aku kan pakar tgk signboard dan boleh tunjuk muka pro...
padahal kadang2 silap jugak..selalunya sampailah sesat tuh ckit2 lah jalan dari dekat jadi jauh itujerklah selalu nyer pun tapi kalau tak jumpa tempat langsung tak pernah lah...huhuhuh
sampai dalam jam 6 lebih..
dah sampai settle chalet semua..sekali dah masuk boleh plak kata kena bayar tiket waktu tanya kat kaunter pasal tiket katanya tak payah bayar sebab amik chalet dan khemah..aku dah angin sudahnya en garang kira 6 orang jerk...senang huhuhhu..padan muka bukan aku tak tanya dah tanya katanya tak payah..alih2 dekat pintu masuk tanya tiket.. takeperlah...
masuk2 perghhhhhhhh tempat cantik TAPI.... signboard chalet haram..tukang tunjuk arah pun takder..jenuh kami tanya2 last2 en garang pergi cari mula2 aku tanya kata dekat kolam utama..rupa2 kolam utama nun jauh ke belakang...kelat jugak lah muka en garang..aku peduli apa..tak kan lah semua mak buyung nak handle nak tnya..penatlah.
last2 jumpa jugak chalet alhamdulillah kami sampai awal tempat nak bbq dgn pacak khemah pun ok..senang hadap terus kolam utama..anak2 buah en garang dah tak sabar dah dah masuk kolam pun kami sibuk dah nak bbq..
malam tuh panggang semua dan makan makanan yang ateh masak..fuyoo sedap..untung2 suruh ateh masak..tapi dah alkisah makan dalam gelap.aku pulak tak reti makan ikan sungai banyak tulang boleh aku tercekik tulang spoil betul..stress hilang rasa nikmat makan..mujur ada petua kejap jerk hilang..
settle bab makan semua dah tak sabar nak mandi..
kat cni aku ada sedikit sentap dengan en garang..dia mandi bukan nak ajak aku..macam biar2 jerk..duduk rendam kaki bukan nak duduk sebelah2 jauh2 aku pun pelik dia nie..memang tak suka bini gemuk mengandung ker..aku dah tgk dia macam tuh aku memang lagilah elak2 ditambah pulak..banyak benda aku tahan jerk..ada satu part tuh,tgh elok2 rendam kaki boleh pulak ada 3 ekor minah gedik duk gelak2 dtg nak tangkap gambar lah selfie lah kat air..aku perhati jerk..dah lah duk sebelah aku en garang jauh ckit dari aku tapi berhadapan dengan diaorang..aku tgk makin gedik jerk minah2 tuh aku dahlah tak suka tgk sekali boleh diaorang suruh aku tangkap gambar..ikut hati aku nak buang jer hp diaorang tapi..fikir mengandung sabar jerklah..
en garang memang takder ckit pun nak duduk sebelah ker nak mesra2 ker..aku tgk orang lain couple pun beria2 mesra nie dah kahwin tkder nak duduk sama2 sebab bagi aku masa nie lah nak release tension..tak salah pun depan family nak segan apa..dulu tak kahwin bawa aku balik sma2 tak segan pulak sampai 2-3 pagi kat gerik..nie dah kahwin tunjuk segan sangat nak manjakan isteri setahu aku,aku lah paling banyak berdikari dalam family dia..selalu bawa diri sendiri..even tgh gaduh pun seboleh2 jaga air muka dia kata tak gaduh lah padahal dalam hati menangis jerk..
kolam yang aku rendam kaki tuh air dia agak panas mak mertua kau tak bagi rendam badan risau katanya...aku tgk adik ipar dgn akak ipar aku selamba jerk..aku memang teringin..tgk en garang dia boleh bla selamba jerk..aku sakit hati adalah..setakat anak2 buah dia tuh akak dia adik2 dia ramai boleh jaga..tak salah pun kalau lebihkan aku pun..
dah boring tk dapat mandi aku slow2 bgun diaorang tak sedar pun aku bla pgi mandi kolam yang air dia suam2..huhuhuhuh walaupun mandi sorang2 rasa damai jerk hati..
sambil tgk gelagat orang dalam hati rasa sedih jugak..adalah aku tgk 2-3 couple rasa baru kahwin inai masih ada lagi..nampak romantik jerk..aku bukanlah kata diaorang tak pernah gaduh tapi bagi aku atleast dah datang jauh2 nie spend masa bersama..tempat tak pernah pergi kan..
lama jugak aku mandi.. dalam hati aku tunggu jerk dia cari tak aku..aku memang sengaja biar dia risau..biar dia rasa nak kahwin susah dah dapat tak nak jaga elok2.. aku nampak dia cari aku tapi dia tak nampak aku sebab tempat aku mandi tuh agak gelap dan tersorok..aku memang saja cari tempat tersorok sebab aku nak privasy lagipun dah mandi sorang tak elok2 nampak sgt..lagipulak orang memang ramai gila
2 kali dia round tak jumpa aku...aku perhati jerk.. kali ketiga baru aku macam buat2 mandi kat tepi bagi dia perasan sekali baru dia perasan...dia turun kolam pujuk aku ajak naik..aku biasalah kalau bab merajuk memang hati jadi batu..ntahlah dah sifat kan tapi aku sebenarnya mudah sejuk..aku dah sejuk pun sebenanrnya..sebab puas dapat mandi dalam air panas,teringat kenangan dgn en garang pasal air panas nie..
rupa2 nya mandi air panas nie dalam kolam best sekali bila naik amik kau...sejuk gila.
naik2 kami ok lagi..sekali kat cnilah bergaduh..malas aku nak ingt..tapi dah lama2 tak sampai hati pulak..aku ajak dia tidur dalam khemah nasib lah ok..lagipulak masing2 dah letih dan sejuk gila..kalau lah berdua jerk dalam khemah dah lama aku peluk dia..sedap oooo dah lah badan rasa segar..
bangun pagi tuh aku kami sambung mandi lagi..sebab nak balik dalam kul 12..aku masih lagi ada sisa2 merajuk..tapi biarlah malas nak layan..en garang kalau depan family dia isteri pun dia layan macam kawan jerk..tak reti nak manjakan langsung..harap2 pasni berubahlah..
nak balik kami sempatlah bergambar...jadilah buat kenangan..otw balik kami singgah pekan baling ada pekan hari..
samapi di gerik dalam kul 2 macam tuh..aku tolong ateh masak ierlah semua dah lapar..settle semua makan semua orang tidur haahah..penat kowt..aku pun dengan en garang bantai tidur sampai maghrib plan asal nak balik asar ke ipoh jadi maghrib baru balik..jadilah kan..
apapun melalui kata2 akak2 dan adik2 ipar diaorang enjoy..siap nak plan pg lagi..alhamdulillah menjadi jugak perancangan tak seberapa ini..harap2 lepas nie kita boleh jalan2 lagi macam nie..harap ukhwah aku dan family nie kekal bersama takder gaduh2..apapun yang terasa kita buang jauh2 sebab keluarga tetap keluarga..jgn dengan org luar baik dgn family kita tak baik...

nak tgk tempat nie dan preggy mom dan en hubby dia di ulu legong,baling?
nie tempat dia cantik kan...bersih tau..memang ok lah

time nak balik...ok lah kan preggy mom..ramai kata berseri

poyo jerk en garang
apapun... jadi harap2 semua pertengkaran kita pergaduhan kita..kita cuba ubah ok..belajar dari kesilapan..kadang2 tak perlu emas berjuta tapi kasih sayang dan layanan mesra buat kita makin utuh dalam melayari bahtera perkahwinan..love u

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...