Sunday 8 February 2015

kisah thaipusam

salam semua selamat pagi isnin...mata ngantuk huhuhuh sebab semalam teman hubby main bola..dah lama tak teman dia main bola padang sejak preggy nie..ini adalah first time..huhuh
ok lah tuh..lagipun team dier kawan2 aku jugak so oklah kebetulan malam tuh keeper pun bawa anak bini adalah kawan berbual sampai tak tgk sangat pun dia main sedar2 dah habis huhuhhu..next entry ok.
dah seminggu berlalu thaipusam baru nak update huhuhuh...
ok thaipusam nie aku dan en garang balik gerik dan ipoh..sebenarnya hati dah agak gusar iyerlah 27/1/15 abah sakit di diagnosis ada kencing manis dan nak jadi cerita tumbuh pulak bisul di tempat yang sukar area kawasan membuang air besar...pasal kes abah ada kencing manis aku dah lama agak sebab tgk keadaaan abah makin susut jerk..tapi nak jadi cerita itulah dia...dah 31thun aku pertama kali tgk abah masuk wad..aku memang tak balik nasib abg aku balik..iyerlah sebab dalam beberapa hari lagi nak cuti thaipusam...untuk cuti thaipusam memang dah lama aku ada perancangan dengan family en garang konon nak buat small gathering kira first time lah...cadangnya pergi kolam air panas ulu legong baling kedah...tapi abah pulak sakit aku cekal kan hati...mohon moga dapat aku dan en garang dapat gembirakan kedua-dua family...
jumaat 30/1/15 kami balik..dua2 amik halfday..nak sampai ipoh awal nak tgk abah..hati aku dah tak sabar sgt...rasa sedih sgt rasa..lagi pulak pernah satu malam aku gaduh dengan en garang memang rasa nak pergi dari dia..aku lari masuk bilik air aku nangis puas2 sambil cakap nak abah dalam hati sebab rasa sedih sgt dengan en garang..tak sangka rupa -rupanya esok tuh abah sakit sampai masuk wad..memang aku terasa sebab di saat aku memerlukan abah..abah pun sakit ...Ya allah panjangkanlah umur abahku...
kami sampai ipoh dalam kul 4.30...en garang sempat singgah dekat simpang pulai belikan abah buah..syukur sgt en garang ingt memang kegemaran abah buah-buahan nie aku senyap jerk nak beli memang waktu tuh aku cuma mengharapkan en garang...memang rasa loser sgt..
sampai umah aku rasakan suasana suram jerk... ntahlah...aku masuk salam mak..abah dalam bilik aku rasa macam tak kuat nak tgk abah ..aku buat2 main dgn haikal aku tgk en garang takder rupanya dia dah masuk bilik jumpa abah..aku masuk bilik jerk..sumpah memang rasa nak nangis gila2 sebab tgk abah terbaring lemah..badan memang kurus sgt,kulit pucat tak nampak oily pun..
aku buat2 kuat konon sembang2 dgn mak sambil tgk ubat2 abah..bagitahu sikit cara nak jaga iyerlah aku dah pengalaman duduk di hospital bertahun dah boleh hafal cara nak jaga macamana ikut penyakit..untung kerja kerajaan tapi di sektor kesihatan sekurang2nya ada ilmu pasal benda nie..nk tnya kawan2 pun ramai..
huh,nampak kuat tapi akhirnya airmata aku tumpah jugak bila abah suruh tgk badan dia pegang tgn dia kata abah dah lemah sgt..waktu tuh semangat aku hilang rasa macam kehilangan sesuatu..tiada lagi senyum abah waktu kami balik yang ada abah yang lemah dan sayu airmuka...
aku dah kehilangan kata2..nak sembang dgn abah kena kuat jgn nangis2 jerk aku tahan seka airmata konon taknak nangis..sebab abah pun turut nangis..en garang kata waktu dia masuk tgk abah pun abah dah nangis..en garang tak duduk dengan aku mungkin bagi peluang untuk aku dan abah berborak..
aku tak tau nak kata apa nampak riak muka baah happy kami balik..tapi aku lagi susah hati sebab kejap lagi nak balik gerik macamanalah nak cakap dekat abah..mak ok lah lagi..takperlah harap2 abah kuat sebab kami akan balik lagi ahad sebab kami cuti lama...
dah siap makan dan lepas maghrib kami bersiap2 nak balik gerik..abah terbaring lemah..nak tak nak aku kena adil untuk dua2 family..aku cakap kat abah yang aku balik gerik kejap jerk..abah macam hah dah nak balik..aku terangkan keadaan ..abah nampak ok tapi muram..aku kuatkan hati en garang memang tak nak cakap tak sampai hati katanya... aku salam abah..cium pipi dia sungguh rasa berat nak balik gerik tapi takperlah dah janji kan..so kena tunaikan lagipun nie first time kami nak buat gathering...
sampai gerik dah malam
tgk ada mak dan abah pastu kakak ipar yang dalam pantang..dapat jumpa baby aakif..tgk en garang suka tgk baby..nanti kita tunggu zuriat kita ok..kami rasa penat sgt..malam tuh kami tidur awal..lagipun rasa nak manja2 dgn en garang..huhuhuhuh... kita sambung next entry air panas ulu legong ok...


P/s : alhamdulillah saat entry nie ditulis kesihatan abah semakin baik harinie abah ada checkup..moga dipermudahkan..i love you abah

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...