Monday 16 February 2015

baby stuff

hai salam isnin...
alfatihah buat arwah #TGNA...aku gembira tgk Allah SWT tunjukan pada kita semua bahawa kalau kita insan yang beramal soleh selalu berbuat kebaikan..ALLAH SWT tunjukan kepada kita.#TGNA sungguh ramai yang solat untuk hari terakhir beliau..usungan beliau seolah -olah kapas kerana terlalu ramai yang ingin mengusung sehingga anak2 sendiri berada di tepi..Syukur janji ALLAH SWT itu pasti ,kematian itu pasti hanya amalan membezakan kita...
ALFATIHAH....


semalam 15/1/15
kebetulan ada rezeki lebih ckit aku rasa nak habis masa berdua dengan en garang..sepatutnya aku kerja tapi jadi tak sampai hati pulak..so aku cancel kerja dan ajak en garang keluar..dia tnya nak pergi mana aku cakap nak tgk wayang,nak beli brg baby...nak beli seluar kerja dia..macam2 aku nak..dia kata aku tak tetap pendirian..huhuhhu bukan apa kebetulan ada rezeki lebih..jadi sebelum nie kalau keluar duit cukup2 jerk rasa macam tersekat2 jerk...jadi macam2 lah..aku terfikir alang2 ada rezeki nie boleh lah beli barang baby ckit2 bukan apa kesian pulak en garang nak keluar duit sekaligus nanti kalau beli dah dekat2 sebab aku tahu barang mahal sekarang nie..lagipun anak sulung tau jadi barang2 memang tak ada langsung...
dalam pada tuh aku cek tiket wayang kat mana masih available citer #suamiku en perfect 10..huhuhu dah lama keluar...baru nak tgk bila tgk ramai review kata best aku yang memang teringin nak tgk wayang dgn dia..haruslah pergi..untuk informasi dari couple hingga kahwin ini first time kami tgk wayang rugi pulak takder gambar kan...huhuhhuhu
tiket wayang jam 3.10pm..kami keluar dalam jam 12 alhamdulillah jalan tak jem so kami pergi kenanga wholesale...sebab harituh usha dekat cni kira murah jugak..
samapi2 memang dalam hati niat nak barang baby jerk so harus tgk barang baby jerk..aku memang berkenan dengan rompers..memang bnyk especially dengan tulisan yang mommy daddy hero dan macam2... tapi mak aihh dalam rasa murah sekali nah kau rm22/ sehelai... cari yang gift set.. dapatlah 3 set giftset rm75/- dapat 8 helai rompers siap stokin dan pants..memang kiut miut ko giler aku tgk..en garang macam blur2 jerk tak tahu apa dia fikir..maybe dia nak barang anak2 dia hasil dari duit dia..takper abang banyak lagi nak beli kita kuar ckit2 yer...huhuh..
sekali bila dah asyik nampak kedai baby aku mula lah nak beli jerk masuk lepas satu2 kedai ..sekali aku dengar en garang sound aku..nie ynag aku malas nie..memang slow tapi cukup lancar di telinga aku..serius aku sentap sampai aku dah takder mood nak cari.bagi aku untuk first baby kenalah cari yang murah tapi berkualiti kami bukan mampu nak kuar duit sekali gus ada duit nie masa nie kita mencari..memang penat kalau keluar masuk kedai tapi..tolonglah faham masa nie jerk...lagipun tak rasa segan ker..kalau tgk isteri yang mengandung tapi berjalan seorang diri mencari barang2 baby..sebanya malas nak layan asyik tiap2 kedai masuk??... sementara jerk..bukan selalu isteri mengandung pun..tahan yerlah kan.
aku malas nak fikir sentap aku cepat2 konon buat2 nak cari kasut nak suruh en garang sama2 eksited untuk barang baby bukan apa..aku jugak nak dia happy untuk cari barang baby nie..memang rasa macam awal tapi macam aku kata..kami bukan mampu nak kuar sekaligus..
kebetulan harituh kami ada jumpa kasut baby newborn macam boot tapi pergi tgk dah tak ada ada converse..huhuhuh aku terus beli murah kau rm25/- jerk...jalan2 lagi sekali ada pulak patern macam kasut en garang.. huhuhu apalagi terus beli dia bagi rm22/- jerk... perghhhhhh memang berbaloi rasa..
aku dah dapat semua terus cepat2 ajak dia pergi tempat lain malas nak hilangkan mood dia.. tempat kedua tuju adalah wangsa walk mall.. nak tgk wayang.. dia pun kata nak potong rambut..aku tak kisah kalau aku ada berhabis untuk dia pun aku tak kisah..sekali sampai wangsa walk..aku rasa nak terkencing sgt iyerlah mengandung nie memang kerap buang air kecil lagi pulak asyik berjalan jerk... kaki pun dah tergedik2 en garang tak suka perangai aku yang satu nie tapi nak buat macamana kan... sekali bila kau ajak beli tiket dia kata nak gunting rambut bila tanya salon kata rm45/- potong sahaja dia terus tak nak..bagi aku kalau tgh ada..buat jerk tapi dah dia tak nak..muka dia kelat jerk..nthlah aku kadang2 susah nak faham apa masalah dia..
sampai dekat kaunter tiket wayang mood dia nampak ok ckit..aku malas nak layan moody..sebab aku nak tgk wayang..dapat tiket jam 3.10pm beli air dan pop corn ngam2 masuk wayang..masuk wayang dapat row bukan couple seat..sebenarnya aku teruja dapat tgk dgn dia terbayang romantiknya hubby n wife tapi en garang? keras semacam jerk nthlah dia nie..apa masalah entah..wayang start aku layan jerk..sekali airmata mengalir sendiri..iyerlah sedikit sebanyak aku rasa apa cerita tuh nak sampaikan...saat dia jumpa perfect 10 untuk tolong dia berikan dia sinar..aku juga rasa terima kasih..pada en garang en perfect 10 aku..sebab terima aku seadanya... nasib wayang gelap..tak nampak airmata mengalir sendiri..sesekali aku pegang jugak peha en garang rasa sayang sangat kat dia sekurang-kurangnya aku bersyukur aku dah diberikan suami..walaupun aku manusia ada jerk yang rasa tak kena..huhuhu sampai skang aku tak tnya best tak cerita tuh huhuhuh
wayang habis jam 5.45pm..tnya dia nak pergi mana.. katanya nak balik lah tak nak pergi cash converter..aku macam stress jerk takperlah aku layan kan ajerk...dia betul2 nampak stress bila mak aku call kata nak pergi melaka..bawa abah..aku tak faham apa masalah dia yang beria-ria nak balik perak bagi aku ,aku dah cukup adil bahagikan masa untuk family dia dan aku..apa masalah dia lagi cuti thaipusam tuh aku dah bawa family dia ..memang janji tak balik ipoh tapi apa perasaan kalau kita tak singgah sedangkan lalu..kalau pergi gerik memang lalu punya ipoh..kalau ipoh tentu tak lalu gerik so kat situ boleh faham kan..betapa aku memang adil..lagipula pada ketika tuh abah sakit..aku memang kena tgk..aku kalau bab family aku tak berkira..bagi aku bukan sebab kg halaman tapi jumpa mak abah itu yang penting..muka mereka raut wajah mereka..aku kalau balik umah en garang kalau mak dia takder aku rasa umah tak lengkap..aku dah rasa waktu raya haji tuh.. walaupun mak mertua aku  kategori suka membebel tapi bagi aku tak lengkap balik kg kalau tak jumpa mak dan abah..nthlah kalau adik beradik nie dia punya feel tak sama dengan mak abah..sebab tuh waktu balik gerik mak abah takder aku rasa nak cepat2 balik ipoh huhuhh..sebab umah rasa ceria kalau ada mak abah..kalau dah meninggal lain cerita feel dia tuh lain..
aku dah pernah cakap kat en garang kalinie insyallah aku ada duit..so memang aku nak bawa dia pergi melaka nak jalan2 dulu waktu pergi memang bosan kami mcam mengharapkan duit abang aku sebab kami baru lepas kahwin so kewangan tak ada sgt..kali nie ingt nak tebuslah bawa dia pergi makan macam2..huhuh tapi ntahlah dia macam tak berminat nak pergi..aku redha jerk bagi aku abah mak penting walaupun syurga bawah tapak kami suami..aku mohon pengertian dia..jauh di sudut hati aku..aku nak dia pergi iyerlah dia duk rumah bukan ada apa pun hanya sebab dia tak suka duk umah org lama2 tapi..fahamlah abah sakit dia perlukan anak menantu disisi...aku tak kuat kalau nak kehilangan org yang aku sayang lagi...
huhuhu...
aku terus pergi chowkit..sebab katanya nak kasut kerja..aku cakap kat dia apa masalah dia..dia diam jerk sampai chowkit aku suruh dia cari kasut kerja dia yang dia nak aku budget untuk dia kasut original rm200/- aku tgk dia cari2..ada yang dia berkenan tapi alamak tak sampai budget aku.. insyallah kalau ada kita beli..sekali dia pilih2 cuma rm125/- sahaja..ada lebih lagi..aku tanya dia nak pergi mana dia kata nak balik..sampai area rumah aku ingt dia pasal nak gunting rambut..dia kata ikutlah aku tnya kat kedai kalau biar dia tanya rm20/- kata mahal...aku jenis untuk diri takper...sebab dulu zaman aku tak bertudung aku pernah habiskan untuk rambut sahaja rm450/- haahahaha...8 jam kat salon..huhuhhu sebab tuh rambut aku sampai skang elok kah kah kah..cuma adalah rosak ckit2 skang nie..rambut aku tak jaga langsung huhuhu harap panjang tapi en garang tetap kataok..lantaklah dah dia suka..
gunting rambut dia nasib berpuas hati..aku bayar jerk tgk dia kata ok dah cukup bg aku yerlah bukan apa dia kan cerewet aku malas nak tgk muka masam dia aku tak paham..dia kalau ada mesti masam2 kalau takde masa tuhlah cakap nak tu teringin tuh nak jalan lah..tapi bila ada jadi gaduh plak..
huhuhhuuh..
aku malas nak masak dah..kami singgah makan kat kedai jerk...
sampai umah dah jam 9.00mlm dia macam mood dah ok ckit..dapat kasut kowt haahahah
aku kalau dia happy aku happy...
aku tak sabar nak tangkap gambar barang baby nak letak kat instagram..huhuhuhuh
samapi jerk aku tangkap gambar...alhamdulillah dia pun cakap lawa huhuhuh...
malam tuh aku ada kerja minta dia tolong ckit ..settle kerja time nak tidur dia kiss aku katanya terima kasih untuk barang baby dan kasut...
lambatnya reaksi kamu...
abang sayang tak kisah pun...sayang pernah kata kat abang time kita gaduh kalau rezeki syg ada syg akan kongsi kalau sayang takder sayang akan minta dengan abang dengan doa kalau abang berkongsi dengan syg insyallah allah akan bagi syaang rezeki dan sayang akan kongsi dgn abang pulak hahaaah...

apapun sayang happy semalam masa kita bersama...

haahah story tak masuk baby stuff langsung hahaahah

#atzul JR

#unisex #atzul
haahha itulah hasil baby stuff kami banyak lagi tapi malaas nak snap picture..serius memang tak kisah boy or girl janji anak kami sihat alhamdulillah ibu dan abah tak sabar tunggu baby...

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...