Wednesday 11 February 2015

semuanya atul@rabiaatul

hahaha tgk tajuk pun ntah pape kan..saja jek aku tiap2 malam memang suka buka hp en garang..aku peduli apa kalau dia kata aku busy body ker..janji aku nak jugak baca whatsapp,tgk weechat dia tgk gambar dia..kalau rasa ada yang secret aku tahu dia dah delete awal2..hahahaah kadang2 melalui telefon tuh aku akan tahu apa dia buat..kadang2 tak payah cakap aku boleh tahu..instinc seorang isteri kalau dah sayang kuat tau..kalau tipu atau tak nak bgthu pun isteri akan tahu..dan kalau dah kantoi jgn sengih macam kerang busuk...saya tak layan pun..
hari tuh godek2 jumpa satu gambar nie dia dekat tempat kerja baru dia..ntahlah dia semakin happy dengan kerja baru dia kowt dulu mula2 nak tukar kerja aku rasa kesian sgt macamanalah nanti kerja dengan syarikat ada rules,ada ot,ada sistem yang ok..iyerlah aku bukan perkecilkan suami sendiri tapi ini first time dia kerja dengan syarikat yang sistem dia lebih kurang sistem kerajaan dan ada peraturan ada slip gaji macamlah kebaikan dia..ada bos2 besar,ada engineer ada TA...dan yang paling besar dia kena biasakan diri dengan politik pejabat..aku dah kerja hampir 11 tahun dengan govt,2 tahun dgn swasta kira dah masak dengan politik pejabat...lumrah lah kan..ada kaki bodek ada yang jenis nampak salah kita ada yang jenis kata dia sorang buat kerja ada yang jenis dia buat takper kiter tak boleh ada yang jenis suka ambil tahu belakang2 kutuk..ada yang puak2 ada yang suka campur hal peribadi dgn kerja bak kata hal macam2..tapi skang tgk alhamdulillah tgk dia makin ok..tiap2 bulan ada target,ada ot target...kawan2 pun makin ramai..dah takder dengar nama yang sama jerk..pergaulan dia pun dah luas cuma yang alhamdulillah sangat dia masih kekalkan perangan HOME MAN...takut jugak kalau tiba2 dia berubah jadi suka melepak kuar dengan kawan2..takut aku ditinggalkan..iyerlah kadang2 ada yang kata dia nampak macam tak kahwin..haahah itu untung dapat aku..bukan jenis nak menunjuk dia suami kiter...tgk display picture dalam whatsapp pun tak pernah ada gambar berdua dgn dia,wechat pun tak pernah post gmbar aku...jadi aku rasa kalau dia suka macam tu ikutlah...
hahahah..tak sama langsung cerita dgn tajuk..sebenarnya bab gambar yang aku jumpa tuh..suka sebab dia duduk atas motor..motor dia pelik AHU..dulu zaman2 jiwa masih nak falling in love suka cakap AHU = "atul hanya untukKU" haahaha..jadi kalau tgk motor tuh memang rasa feeling hahaah dulu la kalau skang nie takder pun kah kah kah..motor tuh ada kenangan tau..mula2 kawan aku pernah langgar lubang guna motor dia lah..lubang bukan dalam pun..siap jerit kat aku hoi....ek eleh itupun berkira..rupanya sampai sekarang macam tuh..kalau dia langgar time bawa aku mengandung nie dia tak fikir plak??/
sudahnya time balik dia tak bagi aku bawa...dia bawa aku eh boleh pulak aku naik..aku serius memang tak kan naik motor dengan lelaki melainkan kalau orang tuh Bf aku ker gitulah..kalau setakat kawan2 nie baik aku naik motor sendiri atau kereta sendiri ..haahah tapi iyerlah jodoh kami kan..dari kawan bf-gf dan terus hubbywifey...
satu ketika..kami down tau..so dia belikan kereta kebetulan nak jadi cerita kuar kereta flat dia BHR = buat hadiah Rabiaatul " hahaaha see jiwang sangat2..

so kesimpulan dia apa saja kenderaan dia mesti aku sangkutkan dengan nama aku haahah

AHU = atul hanya untukKU
BHR= buat hadiah Rabiaatul


hahaah see betulkan kata aku...

kami masih menanti flat ATU1201...harap2 kami dapat flat tu mana tahu rezeki anak2 kami time tuh en garang dapat beli alphard huhuhhu..

ATU1201 = atul zul huhuhhu

tgk motor tuh... flat dia hahaaha.. dulu2 sport rim kaler gold skang dah putih..huhuh

en garang dgn motor dgn suasana tempat kerja baru...hope awak happy yer abang..kalau awak tak happy sayang plak bersalah sebab kerja nie sayang yang carikan rezeki baby dan rezeki perkahwinan kita...

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...