Thursday 7 November 2013

Kalau dah nama adik beradik

hai korang...buat apa?hari nie aku nak share topik ADIK BERADIK... heehe kenapa di besarkan sebab iyerlah.aku nie kalau nak ikutkan cerita heheeh tak caya tanya emak aku...aku nie dulu-dulu pernah tak mengaku ada adik hehe.nak tahu kenapa?sebab nyer jarak umur aku dan adik 12 tahun ko..so bayangkan kemanjaan korang diragut sewaktu umur 12tahun...?aku dulu-dulu memang manja tau abah selalu dukung letak kat atas bahu..hoiiiiiiiiiiiiiiii korang ngumpat aku yerp?dulu aku kurus kering tau sampai semua family aku panggil aku KETING!!! heheeh... tak tahu bahasa mana tapi itu untuk panggilan kurus aku.kalau sekarang bukan kurus tapi mak aiiiiiiiiii..aku pun takut tgk!hehe janji ader orang sayang okeh!erm aku dapat adik aku sewaktu umur 12 tahun..dulu-dulu aku kamcing dgn abg jerk..oppsss lupa aku ada 3 beradik jerk yang sulung tuh lelaki..kira dulu-dulu apa abg aku buat aku ikutlah kira kamcing gila.basikal sama-sama semua sama-sama lah.abg aku tuh penyayang tapi suka marah-marah aku kira aku nie semua aku bedal..manja,degil,nakal semua ada...heheeh aku nie kiranya sorang-sorangnya perempuan bak kata abah aku dulu bila orang tanya berapa orang anak..nielah anak perempuan saya ...dialah madu dialah racun..haipppp sampai hati abah tau.heeheh.aku nie manja dengan abah dari emak sebab bagi aku abah walaupun garang tapi dia tak pukul aku dia bagi suara jerk kalau suara berubah pun aku dah nangis padahal bukan marah pun...kalau mak hurm tak payah cerita kerusi pun pernah baling kat aku..mak aku tak ganas tapi dia memang bagus heeheheh lagipun kan aku cakap aku nakal heheh.so,bercerita tentang adik beradik..abang sulung aku nama MOHD YASSER ARAFAT (sempena yasser arafat dtg malaysia kata abah aku laaaa) ,aku? RABIAATUL ADAWIAH  ( knon nak anak dia macam rabiaatul adawiah lah...sila baca kisah itu yerp) adik aku?LOQMAN ANAS (hasil gabung nama anak-anak yang pernah mak aku asuh) heheeheh kiranya adik beradik aku semua nama diberi ada makna tersendiri...adik beradik aku bolehkatakan kamcenglah....gaduh-gaduh tapi last-last ok..bukan apa selalunya aku lah yang mengarut tuh..kalau adik aku dia dengan aku dia ok boleh lah cerita sebab aku sporting katanya heheeh tapi awas kalau aku tak berkenan aku lah kaki report kah kah kah..kasihan kamu adik...kalau abang aku bagi aku dia seorang abang yang garang,tak bagi aku muka,tapi kalau dia kesian dia memang baik heheehe...tapi sejak dah besar nie abang aku tak banyak tegur aku dia perhati jerkkkkkkkk...tapi aku tahu dia sayang cuma tak tunjuk.heeheh apapun aku sayang adik beradik aku.bila dapat kumpul semua..kami akan buli mak abah.bila dah besar nie kitaorang suka bercerita dengan mak dan abah sambil makan-makan..mak dah faham bila semua balik macam-macam mak masak nak bagi kami makan..sambil masing-masing akan cerita kehidupan masing-masing,tukar pendapat...mak abah jenis sporting semua cerita diaorang layan...heheeh itu aktiviti wajib family kami kalau berkumpul heeheh..luah lah nak luah apa..comfirm dengar..aku harap ukhwah kami adik beradik akan berpanjangan sehingga jannah...abah pernah korban seekor lembu untuk kami 3 beradik...along adik kita naik lembu sama-sama okeh...SAYANG ALONG N ADIK...
dengan adik....

orang kata muka kami sama?

poyo tak?

raya -raya
heheeeheh itulah gambar saya dan adik....maaf gambar along takder sebab dah kahwin jarang boleh lepak dengan kami....lagipulak along garang!!!!!!!!!!!!!kah kah kah

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...