Sunday 4 May 2014

3 Mei 2014

tengok tengok tarikh....haah setiap bulan mei mesti aku ingat tarikh 3 Mei nie..yerlah nie lah titik permulaan aku kerja gomen..ermm dalam sedar tak sedar dah 10 tahun aku berkhidmat dengan kerajaan.erm kadang-kadang ada yang kata aku nie junior haha yerlah akak nie tak nampak macam senior yer dok?malas lah weh nak kerek.sebab aku ingat lagi time aku masuk dulu cara kerja berlainan.budak sekarang tak hormat senior.dulu aku masuk kerja adalah 6 bulan menikus tau makan ikut time semua tapi budak skang kerja baru masuk dah pergi makan ikut suka hati..biasalah..terlalu dengar kata orang kerja gomen org dia pemalas lah begitu begini..hello pokok pangkal diri okeh..orang luar tak tahu memang senang cakap orang kerja kerajaan nie senang boleh mengulor lah macam -macam hakikat dia tgk bahagian lah..kalau duk kaunter habis kerja kul 5 tentulah awal balik dia..tapi bagi yang duk seksyen penting macam kewangan dan macam aku nie?kalau hujung bulan hujung tahun..bukan petang yang kitaorang balik tapi kadang2 menjengah pagi esoknya...bukan kitaorg tak buat kerja waktu 8 jam sehari tetapi kerja yang ada phone calls yang mendering..keluar masuk bilik boss lagi..ermmm so paham lah..hanya sesetengah jerk yang boleh paham yang lain-lain akan cakap kerja gomen senang..boleh cuti sesuka hati boleh keluar lah macam2..hakikat dia kami pun terikat tau..tapi apapun sebab kakitangan kerajaan nie kan 1.2 juta so manalah nak control iyer dok..so inilah jawapan dia kerana nila setitik rosak susu sebelanga apapun kerja kerajaan nie banyaklah manfaat dia tidak dinafikan kalau tak takderlah orang berebut nak kerja gomen katanya..heheheeh apapun kepada sahabat kami semua..yang masuk pada tarikh nie badge induksi Tekam Plantation Resort ,Jerantut Pahang...u are rock..still remember our induksi so happening..ada suka duka cinta..dan ada yang ke jinjang pelamin..alhamdulillah!! kami masih lagi contact bersama walaupun jauh di mata..

tempat first lantikan as goverment servant...Pahang Darul Makmur (Hospital Pekan)
my brotherhood zul a.k.a beluncas ayam...hahahah banyak story ooo

zaman lantikan pertama tgk name tag panjang oooo skang nieh nan ado

Orang Goverment ok... tengok nametag pun tahu.. tapi muka matured dah


hahaha...itulah cerita saya...so happy anniversary..makin lama bekerja macam2 perkara dilalui...mulut orang fitnah org cacian orang tapi ini punca pendapatan saya..redha kan aja.apapun dunia pekerjaan dunia mematangkan diri oleh itu,kita berkawan biar berpada bekerja biar seada..kerana itu harta yang ada..hahaah apa punya falsafah da....harap -harap aku tabah mengharungi semua nie..kerja kerja dan terus bekerja sehingga pencen hope so.. 8/12/2042...

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...