Thursday 8 May 2014

Kosong

salam jumaat..

semalam kami bergaduh lagi..entahlah aku tak faham sekarang nie makin banyak tak kena tak tahu tekanan apa yang melanda.aku memang dah tekanan bila dia makin tambah makin tambah membuatkan aku tertekan..pernah satu ketika dekat2 nak kahwin nie aku nekad dalam diri berubahlah jangan gaduh jerk buang cincin..tapi dalam nekad tuh semalam aku buka dan bagi pada dia..yer aku langgar prinsip diri tetapi hati aku sebal..bosan dengan tekanan dengan ada jerk tak kena aku tak tau harus jadi bagaimana untuknya lagi..boleh katakan aku sentiasa mendahului dia..bila aku berkata -kata seakan aku mengungkit aku tak mahu sebab setiap perbuatan yang aku lakukan sebab aku menyayangi dia..aku menerima dia seadanya..walaupun kekurangan biarlah aku melengkapi sehingga aku buat keputusan mengahwini nya..tetapi kadangkala aku juga takut..berkali-kali aku fikir banyak perasaan orang aku mungkiri..banyak hati org terluka..namun aku memang memilih dia..dia yang bakal dampingi ku di Jannah Allah S.W.T...Insyallah..

Sekarang aku takut setiap titisan air mata ku ini adalah balasan orang yang menitiskan air mata kerana ku...macamana aku terluka mungkin ramai yang terluka dengan aku..Ya Allah S.W.T aku tak berdaya..telah kucuba sedaya mungkni menjaga hati semua..namun aku juga harus memilih..mencari yang dapat mendampingi hati agar segala yang aku buat dengan keikhlasan hati...sesungguhnya aku memilih dia..namun semakin hari perkahwinan menghampiri semakin banyak dugaan hati ku ini..kadangkala dalam qiam yang panjang setiap malam ku buka mata..melihat syiling adakah ini yang terbaik..tetapkan lah hatiku panjangkanlah jodohku..jangan dugaan syaitan kerna anak adam dan hawa nak mendirikan masjid diuji teruk sehingga gagal..aku mohon agar beroleh kelapangan dalam masa yang ada nie..

masa yang ada sekarang begitu singkat ku rasakan..ramadhan yang bakal tiba niat hati ku ingin mengisi dengan amal ibadat..walaupun cuma sepasang niat namun kuharap ianya dimengerikan olehmu Ya Allah..hanyaMu mengetahui..betapa aku juga inginkan keberkatan keredhaan hidup olehmu..namun hanya jalan ini yang ada..sekurangnya aku masih punya tempat tinggal dan rezeki..bersabarlah duhai hati..ampunilah aku Ya Allah..

kadangkala aku tahu,mulutku mudah berkata -kata mudah menunjukan perbezaan kami..mudah mengibaratkan dia tidak setinggi pelajaranku..namun bila mendengar kata-kata dia yang kadangkala marah untuk satu perkara yang bukan memberi impak kehidupan hanyalah situasi di jalanan..situasi negara..membuatkan aku menegur..mungkin caraku salah mungkin ku cepat mengucap kata tetapi jauh disudut hati aku..aku nak dia berilmu..sama-sama berkongsi ilmu.cakaplah fakta yang sahih agar orang menilai kita tinggi bukan sekadar bodoh sombong..benar apa ada pada nilaian orang..namun kita bermasyarakat nilaian itu yang perkara dilihat..benarlah kata orang kita tidak mampu menjaga semua..kita tak mampu beroleh kesempurnaan..namun aku punya dia..punya seorang lelaki yang kupilih untuk dijadikan suami,ayah dan seorang anak kepada ibunya..oleh itu aku mahu dia berilmu untuk diri berilmu untuk anak..ilmu bukan sekadar pada kertas diploma pada sijil pada apa2 sahaja tetapi ilmu pada pengalaman pada pengamatan pada bincangan dengan yang arif..itu ilmu yang aku cakapkan..aku tak mahu ilmu pada amarah,ilmu pada bincangan dari bukan yang arif..ilmu dari fakta yang diputarbelit...bagi aku biarlah ia dari perbincangan yang baik..aku tahu aku tak pandai menjaga emosi,aku khilaf namun kadangkala..aku juga mahukan dirinya yang penyabar bukan diamuk emosi seperti aku..

situasi yang ku alami sekarang lebih kepada marah diam dan menegur kembali namun di dalam hati masih menyimpan kesebalan hati..kenapa?sebab tak mahu bergaduh tak mahu berpanjangan namun duhai hatiku ini tetap pedihnya kadangkala bisa mengalirkan airmata sendiri tanpa tahu mengapa..mungkin hati ini juga rapuh..serapuh diri yang semakin hilang dalam masalah sendiri..Setiap lenaku yang panjang setiap hari....aku bukan diulit mimpi yang indah kadangkala..bangun di tengah malam..melihat mana arah tujuku..setiap hari bersama dia semakin banyak aku tak memahaminya..banyak perkara yang aku kena pelajari,renungan nya..gerak tubuhnya..ia..kadangkala luaran tidak mengambarkan dalaman..mungkin kalian senang memahami pasangan kalian namun tidak mudah bagi aku..bila mempunyai pasangan yang kadangkala tidak menceritakan apa-apa hanya mengharapkan kepada ingatan diri..naluri hati sendiri..masakan aku mampu..ia aku cuba memahami,mengingati kegemaran,kesukaan ,kepantangan dirinya ku semat di kepala kuletak dihati..namun bila datang kelukaan semua itu kepalaku kosong..kepantangan,kegemaran dirinya ku lupa kerna apa?kerna hatiku marah hatiku..sakit..tetapi diriku bukan..sekejam mana hatiku rapuh mana mungkni aku menghindar dari dirinya yang kupilih yang kucuba mengerti setiap hari..yang kurenung setiap pagi yang kucuba ingati lawak2nya..mana mungkin ku hindar..tetapi bila mana dia sendiri kadangkala lupa aku juga punya hati yang rapuh..membuatkan aku sebal memberi reaksi menyakitkan walhal bukan itu mahuku..

oh duhai hati..
buanglah amarahmu...kerna dia tulus menyayangimu..mencintaimu menerimamu seadanya..oh dirimu..kawallah amarahmu,rasionalkan dirimu,terima lah ilmuku..bincanglah bersamaku apa terbuku dihatimu..kerna setiap yang berlaku semakin berliku..ku takut diriku tak mampu...ku takut ku pergi meninggalkanmu walaupun seketika..wahai dirimu..sesungguhnya aku tulus..untukmu aku mahu kamu aku ingin menjadi milikmu..jangan kau ragu diriku..kerna aku untukmu..itu janji aku hamba allah yang menghulur janji pada dunia pinjaman ini..Namun andai penciptaku mengambil nyawaku..ingin kubisikan padamu..menyayangimu memilikimu adalah anugerah dunia yang penciptaku pinjamkan kepadaku agar dibawa ke arah diredhai...
alhamdulillah
walaupun hati ini diamuk keresahan semalam...namun hubungan nie masih utuh..walaupun nampak ketegangan namun ia tidak menjejaskan ..harap2..kemanisan masih ada...


No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...