Monday 26 January 2015

babymoon...

salam semua banyak sangat rasa nak cerita sedih suram macam2 rasa ada tapi adatlah hadap jangan tak hadap..

mari kita cerita yang best campur tak best yerlah tuan blog kan angan2 tinggi bila tak dapat sentap sendiri nak luah jadi gaduh plak..ntahlah kadang2 rasa meluahkan tuh jadi semakin ntah pape tapi kalau tak cakap mendiamkan diri rasa perit sgt sedar2 airmata mengalir hati jadi keras macam batu kepala lagilah ada angin pusar2...nak calmdown memang lambat...

24/1/15-25/1/15...first honeymoon..dah tak leh pakai honeymoon sbb anak abah ikut sekali dalam perut ibu..jadi babymoon huhuhhu..sebenarnya takderlah honeymoon sgt tapi lebih kepada nak duduk berdua habis masa bersama..iyerlah benda tuh tak dapat kat rumah sendiri so kenalah cari ruang sendiri konon nak rasa kan huhuhhu.. kira babymoon kami nie merangkap sekali hadiah birthday en garang patutnya 26/1/15 (isnin) tapi sebab dia takleh cuti kena awalkan sehari lah...
tak jauh pun kami pergi PD jerk sesuai dengan jiwa kami nak laut kononya nak repeat pg cherating kos besar..so kita pergi dekat2 ckit ada rezeki kita repeat tempat best ckit yer sambil bawa baby nnti tak pun baby bagi mak jaga huhhuh boleh tak gitu?
niat di hati nak hotel ada kolam dalam bilik boleh feeling2 dalam kolam tapi sebab aku mampu setakat tuh jadilah...janji hadiah buat dia dan kami dapat bersama..
sebab sebelum pergi nie pun banyak kali gaduh banyak kali masam muka..aku pun tak tahulah..aku doa banyak2 dipermudahkan urusan kami dalam melayari bahtera umah tangga.
pagi sabtu sebelum bertolak aku sempat siap2kan umah dulu kemas2 masak sarapan sempatlah en garang main gitar dulu..iyerlah PD dengan rumah tak jauh pun lalu ikut LEKAS tapi hahaah tak lekas pun jem dekat bandar seremban..en garang tanya aku ,aku jawab kejap jerk setengah jam..berbulu jerk dia dgr jawapan aku..nthlah aku mungkin suka travel kowt so rasa jerk dekat sebab dia tak suka bawa kereta jadi dia rasa lama...lagi satu jalan pun dia tak hafal..aku sebenarnya bukan hafal jalan sgt tapi suka baca signboard tuh sebab aku kadang2 lambat bgthu..selalunya mmg kena marah..bagi aku apa salah sambil bawa tgk sendiri signboard jgn tanya org...aku dahlah rabun dah dekat baru nampak signboard jadi lambat bgthu dah marah2...pelik aku...aku kalau drive sendiri kalau tempat baru aku jarang nak laju2 nie..sebab safety kan..tapi manusia berbeza even suami sendiri tahu nak senang jerk...bukan nak tgk signboard tanya jerk budget aku pro giler...lambat dan salah mula marah2..heran jerk diri aku..ada jugak dalam kereta aku sentap dengan soalan dia samapi hilang mood dah aku tapi bila dah sampai aku cuba hilangkan rasa tuh yerlah dah lama rancang kowt nak masam muka kan..
kami bertolak dalam kul 12.30tgh sebab aku target sampai2 terus nak check in lepak2 ptg pergi mandi laut...
en garang tnya aku nak mandi laut ker?aku cakap nak lah sebab aku teringin dari pergi peneng lagi tapi tak dapat...sebab dia tak ikut..sampai jerk PD dalam 2.30pm terus check in dapat bilik..tgk hotel bolehlah..tapi pasni aku tetap azam nak simpan duit nak pergi hotel best ckit .... lepak2 dalam bilik layan hindustan huhuhu one2ka4 dulu...pastu kami siap2 pergi laut..
alhamdulillah senang jgk dapat parking iyerlah PD kalau hujung minggu agak ramai org iyerlah itu jer yg dekat dgn KL..dalam kul 6 kami kat pantai aku dah target nak tgk sunset..konon nak mood romantikaku kan cita2 besar...yerlah dulu2 bercinta boleh kenapa dah kahwin nthpape..tapi betulalah haram tuh nampak indah dari halal..dah halal nie jadi ala kadar jerk..terkilan aku..
kami jalan2 takder pegang2 tgn ok..tak romantik langsung nthlah..ingt nak jgk pegang tgn aku jalan pantai sama2 tapi takder pun lebih kepada macam kawan jerk..sampai tepi pantai aku cuba ingt balik gambar kat cherating konon nak samakan...balik yerlah sweet waktu dulu..aku letak tepi lah perasaan tuh ambil lah gambar2 jugak..pastu duduk tepi laut ingt dia nak lah main air sama2 dgn aku tapi tak duduk jerk tgk laut katanya air kotor tak best cetek...bagi aku tak salah pun sekali sekala bukan selalu dtg pantai pun aku pun bukan bawa baju nak salin sebab sengaja aku pakai jersi dgn seluar senang kering sebab balik hotel boleh mandi..lagipun hotel tuh bukan marah pun aku dah survey awal2...
aku mula2 main air sorang2 jalan jauh2 sebab kebetulan air surut..kena ketengah baru best..sambil jalan aku fikir tak risau ker dia kalau tiba2 air pasang aku lemas dah dia takder aku dgn baby..aku perhati dia buat bodoh jerk duk tepi pantai...aku memang kecewa gila sikap dia..takleh nak happykan isteri sendiri...kotor pasir tu apalah sgt cuba kalau dgn kawan comfirm main air dah...beza kan bercinta dan kahwin nie..aku dari nak main air terus aku mandi jerk..layan jiwa sorang2...puas aku main aku naik kat pantai dia marah2 aku konon tk bawa baju nanti basah lah aku cakaplah kereta kita seat leather boleh lap..mood aku dah tension jerk aku malas nak balik lagi nak tgk sunset..aku sedih aku main pasir sorang2..niat nak tulis kata i love you pun malas dah kat pasir bagi aku..kalau macam nie baik duk rumah jerk..datang tapi tak seronok..aku diam jerk tahan air mata bila sunset dah ada...aku cakaplah jugak dgn dia ..dia nak amik gambar aku layankanlah gambar nampak indah tapi dalam hati sayu habaq ang..iyerlah nak feeling romantik mmg takder aku perhati sekeliling tgk couple2 macam indah jerk rasa tak adil jerk bg aku dulu time tak sah boleh jerk manja2 mesra2 dah sah nie sekadar ada jerk...kenapa tak ulang masa dulu...kadang2 dalam kepala tnya best ker kahwin?tapi itulah hakikat kita kan...
maghrib kami dah ada kat hotel..siap mandi semua...dia dah sibuk ajak keluar...aku konon nak manja2 dulu lepak2 tapi fikir kuar jerklah ...kuar2 nampak pasar malam boleh singgah beli barang makan plus perut pun dah lapar...maaf en garang saya tak berapa nak ada kalau ikut hati nak belanja awak dekat restoran yang kita pergi dulu..awak ada tunjuk saya saja buat2 tak nampak..nanti kalau ada kita repeat ok..
malam tuh lah adalah romantik sikit jalan pegang tgn aku..tapi kejap jerk..pastu balik macam biasa malam jalan kat pantai pun tak pegang tgn..tak salah pun kalau peluk2 aku..dah halal..atau malu tgk perut aku semakin besar?aku malas dah nak fikir mood romantik tuh bagi aku jadilah dah dpt sampai dan hadiahkan dia percutian tak seberapa nie sempena birthday dia..aku mmg ingt nak celebrate lagi 26/1/15 tapi sebab kekurangan pada aku nie aku rangkum sekali..babymoon,birthday boy...
ahad 25/1/15
bangun pagi aku ajak dia sarapan kat hotel walaupun tak best ala kadar tapi ok lah kenyangkan perut..
kul 12tgh kami balik ke umah kejap jerk masa perjalanan huhuhhu...en garang dah start tak sihat memang dari malam lagi dia dah tak sedap badan..tekak dia tak sedap nak makan kfc katanya..ok lah aku belanja dia sebab bg aku birthday boy...kami pergi kfc dekat jusco umah kami jerk..huhuhuhuh senang..dalam kereta aku ada tanya jugak kat dia kalau dulu orang lain nak kat dia dia nak tak..dia tak jawab pun dia buat2 tak dengar..sebenarnya..aku kadang2 menangis jugak iyerlah sebenarnya betul ker dia sayangkan aku sorang?dia mmg nak peristerikan aku ker?atau dia suka kat aku yg dulu bukan yang dah jadi isteri nie..ntahlah kadang2 aku rasa macam tak padan..tapi aku dah usaha sehabis baik nak gembirakan dia walau aku bnyak terluka...aku cuba untuk dia family dia sebaiknya..nthlah..
samapi umah kul 3pm..kami terus rehat..dia terus tidur almaklumlah badan pun tak sihat..malam tuh aku masak lauk simple jerk ayam kicap dgn kangkung goreng belacan..
dalam hati aku target nak tunggu kul 12 nak wish birthday tapi aku dah ngantuk..maaflah bukan tak nak wish tapi sayang dah kata semuan ie sempena birthday awak dan honeymoon kita yang first...nnti insyallah ada rezeki kita repeat k...
akhirnya pagi 26/1/15 aku wish birthday dia guna sms..aku cuti,saja jer konon nak dia cuti atau mc sebab dia tak sihat tapi dia nak kerja so ikutlah....hari birthday dia ada benda tak best tapi aku tetap doakan jodoh kami berpanjangan...aku sayang dia Ya Allah

pic babymoon kami

Cherating style sama....

preggy mom

muka happy sebelum bertolak
jatuh cinta dengan suami sendiri..makin renung makin sayu rasa...harap2 berkekalan awak suami saya

dear en garang....
apapun jadi awak saya dah letak dalam hati saya paling dalam..doa2 kita kuat hadap semua nie ketahui lah luahan saya rintihan saya untuk kebaikan kita tidak sedikitpun nak bebankan awak..sayangilah saya seperti mana saya menyayangi awak...bukan untuk sekarang malah sehingga ke jannah amin..