Thursday 1 January 2015

Tahun baru ... satu permulaan

salam semua..
salam 2015 bye bye 2014

1/1/2015
cuti....... itu yang syok!!! 31/12/2015 bukan lagi seperti tahun tahun lalu plan nak keluar tgk bunga api tgk segala macam apa kat luar..opsss anda dah kahwin..balik kerja last tahun 2014...basah kuyup haahah..aku mampu tersengih hadap muka en garang..orang kena paksa balik awal gituler...aku dah tak mau ot sedangkan dia bersemangat nak ot...tak kira saya nak balik..petang tuh hujan aku cakap tak hujan sudahnya..kuyup suami isteri sampai jerk aku sengih2..peduli apa aku janji dapat balik awal....malam kuar makan tomyam...tapi rasa macam tak sedap jerk atau tekak aku dah kureng...balik dalam jam 9mlm... singgah kedai beli apa yang patut dan seawal jam 9.10mlm dah terpacak kat umah..tiada apa nak buat..owh hari rabu nak tunggu cerita zahira..sekali takder tunggu kasih berbisik pun takder habis tv aku maki..tayang cerita tahun baru..boring kul 10 aku dah start baring2 nak tidur...gaduh2 ckit dgn en garang pasal sesuatu dan mata aku start berat nak tidur...sedar2 dalam kul 12 bunyi bunga api dalam mata pejam otak berjalan owh dah tahun baru 2015..raba2 disisi owh aku ada suami..walaupun yang aku dengar dengkuran dia sahaja (my hagemaru)...cepat2 doa dalam hati permudahkanlah hubungan,bahagiakan kami , berikan kami kurniaan rezeki untuk anak2 kami...pejam mata dengkur peluk suami sampai pagi...

TAHUN BARU......

ek eleh awal pulak aku bangun tapi dah set dalam kepala nak basuh baju dan kemas umah sambil niat nak jalan dengan suami nak tuntut karpet...bangun kejut2 en garang manja2 ckit.. terus bangun sambil bebel konon umah lama tak kemas..hakikat memang pun en garang kemas tapi kemas ikut suka hati dia...hishhh sakit jugak mata nie..start dengan tadah air mesin,sapu umah ,mop umah basuh dapur  en garang tegur basuh rumah ker apa..tak kira saya tak suka tgk lumut2 tau malu orang dtg,mak sendiri dtg tgk rumah..sambil mop sambil basuh kain..sambil buat sarapan kau mampu?haahah masak bihun goreng..air teh o.. jadilah..suami pesan slow ckit kemas rumah nie bunyi macam mengamuk haahaha...saja jer bagi dia tgk rimas..aku tgk dia pun tak jadi baring2 tapi bukan tolong aku tau amik hp belek2 suruh lipat selimut macam tebar roti..last2 paksa amik hanger angkat kain yang sidai seminggu lepas haahaha teruk kan..settle kemas rumah...mop rumah perghhhhhhhhhh rasa puas..aku tinggal kipas dan bilik air untuk dia cuci ..tak kan mak buyung macam aku nak cuci kan..perut dah lah rasa ngilu jerk kalau kerja berat2..dalam duk kemas rumah mak mertua aku call..cakap dgn anak dia kejap cakap dgn aku lama biasalah aku kan suka benor melayan..iyerlah orang tua kalau kita layan dia sakit dia pun kurang..katanya demam aku doakan mak sihat2 jerk...settle kemas rumah tgk rumah sendiri kemas rasa bangga jugak..ajak si hagemaru makan...sarapan kami di tahun baru mihun goreng (ala2 meeting di balairaya) walaupun nampak tak sedap dah rasa makan bertambah dengan air teh o... 2 pinggan jugak hagemaru makan..
masuk bilik rehat..baik pulak hagemaru nie tolong picit sebab memang aku lenguh..gila tak lenguh semua kerja aku buat hoi...kalau orang lain mau manja lagi dari aku..ntah2 bior jerk rumah..ooo itu bukan pesen aku..biar penat janji mata tak semak..sambil picit tuh buatlah permintaan abg jom pg jalan2 pg ikea pastu mula tuntut janji kata harituh nak beli karpet..haahah..mood apa ntah hegemaru nie baik pulak nak pergi..dia suruh siap...tapi aku penat aku rehat2 manja2 dengan dia dulu...hahahahaha dah puas manja baru kita mandi dan jalan2..
siap semua..lelaki kan siap cepat..dia tunggu kat bawah..aku siap lah elok2 selalu jalan tak elok nie nak pergi tempat elok kenalah elok btul tak..turun bawah tgk hagemaru duk makan kuaci.. ala tgk kiter cantik lah tuh terus tanya spek rayban dia..tak msg mmg tak lah saya bawa...ala cantik pun dah jadi hak awak pun jgn jealous sgt2 baby dalam perut ikut nanti perangai tuh...
dia drive...singgah pump minyak dulu..sambil tuh gelak2 bayar separuh2 haahah alhamdulillah minyak turun boleh lah nak jalan kan... dah isi minyak pergi tempat kerja suami katanya nak ambil barang baik..naluri isteri dah boleh agak..dia beli gitar lagi...aduh dah banyak gitar dia kat rumah ktanya nak buat koleksi..layan jerklah..aku suka sebenarnya..lagi2 pulak dalam kepala selalu fikir kalau bilik belakang tuh takder orang..aku nak hias cantik2 buat bilik muzik dia..belikan sofa kecil..karpet bulu gantung gambar cat kaler terang2 buat ala2 studio huhuhu..ada anak nanti sambil dia layan gitar boleh jaga anak..tgk baby tgk anak sulung buat kerja sekolah..dan aku kemas rumah sambil masak sampai lebam pun takper..iyerlah kalau di rumah ada tempat yang cool kan best..quality time dengan suami dan anak2..kan boleh eratkan hubungan suami isteri..harap2 en hagemaru faham insyallah akan tiba masa hanya kita berdua dan family kita..bukan tak suka orang luar dan juga adik beradik tetapi..ada masa ok...sebab masa nie adalah kualiti time kita..suami kita pun kita susah nak faham nie kan nak tambah org luar dengan adik beradik lagi..kalau orang dtg sekali sekala itu rezeki namanya sebab tetamu kan rezeki allah hantar kat kita..tapi kalau dah duduk sekali jadi tanggungjawab namanya...family kecil kita pun baru nak bina nie nak tambah tanggungjawab lagi so...kenalah fikirkan solution..harap2 impian aku nak kualiti masa bersama suami dan anak2 tercapai..suka tau ada rumah sendiri dapat masak untuk suami hias cantik2 untuk suami...ada anak2..manja2 dengan suami sambil tgk tv..iyerlah belum masanya..tapi akan tiba juga..harap2 2015 nie tercapai..heheeh
dah amik gitar dia...kami pergi ikea..sekali alhamdulillah mudah jugak dapat parking..dah lama aku tak dtg ikea ingat tak hagemaru kita mula2 dating kat sini..saya dari kampung terus dtg amik awak tau...walaupun waktu tuh tak couple tp macam dah start sayang sekali awak boleh ajak kawan spoil lah..baru nak berdua..tkperlah kenangan kita.. ermmm mula2 rasa tak nak beli alang2 dah sampai beli lah cawan sebab kt umah tuh cawan macam apa jerk pinggan pun campur2...kalau boleh nak complete huhuhu lawa ckit nak hidang makan buat suami.. masak sedap tgk pinggan hancur..heeheh beli apa yang mampu jerk ikut hati semua nak..tapi tahan dulu..nanti dah tinggal kiter jer tahulah saya kemas umah kita biar org kata umah flat dalam kondo huhuhu..khas untuk suami kita..impian kita tuh tau untuk awak wahai suamiku..saya nak biar awak rasa perit dapat kita rasa tak sabar dengan perangai kita tapi sebagai isteri kita puas dapat masak untuk awak,jaga rumah elok2 untuk awak..kita nak awak hargai kita tau...dah amik barang2 sekali beratur mak aiiiiiiii panjang gile suami cakap jugak takpernah dia beratur panjang macamnie..takper dah kahwin bini awak yang perut mulat nie nak jugak..kata sayang huhuhhhu... sekejap jerk kami ke ikea..nak beli karipap katanya tak payah..tkperlah nasib tak mengidam..balik tuh dalam perjalanan..orang gila tuh call suami kita dah start merepek baru kita rasa happy ..cepat betul  suami kita nie hilang mood...kita tak salah ok..harinie memang kita nak dgn kamu jerk tau..kita doa cepat2 janganlah hilangkan mood tuh..kita taknak sebab ntahpape happy kita harinie kelaut..alhamdulillah suami ok dalam masa 10minit..kami otw ke balakong tuntut nak beli karpet heeheeh...sekali pergi mak aiiiiiiii ramai org dalam econsave balakong niat nak beli lauk basah tak jadi kita beli karpet kita balik ok...
haahahah kereta tak basuh lagi dah janji dengan en kereta nak basuh dia hantar basuh alhamdulillah cuaca ok..sambil basuh kita makan cendol..boleh tahan lah cendol tuh huhuh..singgah kedai runcit kat rumah beli barang nak masak malam nanti..suami mintak resepi dekat kakak dia nak perap ayam konon hari sabtu nak bakar..beli lah barang2 nak perap ayam beli hari sabtu katanya..
so aku beli ayam sebelah jerk katanya nak ayam goreng dengan nasi pun jadi..
balik..suami sibuk dah bentang karpet baru dia..hurm berseri rumah kami..terima kasih suami...aku baring2 hilangkan penat berjalan..azan maghrib masuk..teringat harinie hari khamis malam jumaat awal tahun 2015 kalau boleh nak yang baik2 kalau awal tahun kita mulakan baik insyallah kita dapat yang baik2..gegas aku bangun mandi.. kuar bilik air aku cakap dengan suami..awak cepat mandi saya tunggu awak jom sembahyang sama2...suami senyum cepat dia bangun sempat lagi usik aku yerlah aku kan dah ada air sembahyang..siap bentang sejadah..alhamdulillah ruang bilik kami masih muat untuk kami solat bersama -sama..nanti ada anak kena kat ruang tamu lah..tak cukup ruang..kena selalu jemaah tau..untuk kerukunan family kecil kita..dia suruh aku iqamat aku gelak2 jawab tak reti sebenarnya aku saja nak dengar suara suami aku..iyerlah nak baby dalam perut dengar suara abah dia..nak angkat takbir rasa baby gerak..tahu kowt ibu abah nak solat sama2..selesai solat aku berdoa bersama suami dalam doaku mohon agar perhubungan kami dipermudahkan bahagiakan kami mohon 2015 milik kami huhuhuh..menitis jugak air mata mujur dia tak nampak haha..salam suami..2015 dapat salam dia rasa sangat macam salam waktu selesai akad nikah..cium dia..rasa sejuk sampai perut..baby rasa tak apa ibu rasa semalam..rasakan..huhuhhu..
suami bangun dengan ucapan..pgi masak haahaha..lapar dah kowt..
walaupun permintaan cuma nak ayam goreng dgn nasi tak sampai hati pulak.masakan dia ayam masak paprik dan sayur kobis goreng..sedap katanya..terima kasih tak susah pun masak nie janji abg sudi makan dengan gembira..dah siap makan..aku masuk bilik niat hati konon adalah cerita zahira..sekali takder lagi sekali aku maki tv hahaahah..ermm suami tgk bola katanya real vs barca..sambil tuh msg2 manja dengan suami sekali ntah macaman terlelap..kononnya nak tunggu suami..sedar dia masuk tapi mata tak leh bukak..sudahnya tidur sampai pagi..hahahahah bagun pagi pergi kerja.....owh kerja di tahun baru!!!!

Selamat Tahun Baru..
cerita tahun baru saya walaupun ntahpape tapi saya suka walaupun nampak biasa tapi kegembiraan habis masa berdua tuh saya suka..bukan senang kita nak dapat sebab emosi kita tak stabil kadang2 benda kecil jadi isu..so masa yang ada kita habiskan masa bersama ok.. untuk suami ku terima kasih untuk kegembiraan ini..jadi suami sayang yang baik yang penyayang tau..faham isteri belajar tentang isteri tahu kamu pun baru nak alami ada orang bebel org siap makan dan pakai,org yang suka alih barang2 kamu,orang yang degil suka lawan kamu tapi percayalah kita diciptakan untuk kamu untuk kamu rasa apa itu perkahwinan kerana makin lama ia makin indah..nanti nak ada baby lagi pengalaman baru...
love u a lot en suami /en garang /mr hagemaru haahahahahhaahah

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...