Monday 12 January 2015

New experience

hai..semalam cuti ..alami pengalaman baru..alhamdulillah seronok walaupun kena korbankan masa tidur tapi melihat sendiri di depan mata dan uruskan sendiri rasa puas hati..tak sangka pernah satu ketika ingin bunuh diri bila hadap benda bodoh memakan diri tapi bila lihat indahnya keperitan lalu semalam rasa gembira.
untukmu walaupun habis duit tapi demi kegembiraanmu,karenahmu,kaletahmu,cerita -ceritamu tentang pengalaman baru..membuatkan diri ini tersenyum..melihat kamu di kejauhan belajar untuk membiasakan diri dengan suasana baru membuat air mata mengalir deras..ku tak sangka allah swt janjikan aku naluri yang aku sendiri tak sangka..bahagia ..rezeki kerana memilikimu ada sayang tetapi aku harus kuat dan tabah..kena bekerja dan mencari harap2 pengorbanan ini diingati dan pabila aku mati nanti doamu mengiringiku...sejuk dan damai aku disana...

harini... hari kedua segalanya dipermudahkan..kadangkala aku selalu berfikir bahawa rezeki ku susah..kadang2 dalam wallet pun ada syiling..takut nak lalui macamana nak bawa kereta tapi janji allah itu pasti aku jaga amanahmu walaupun ia datang bukan dalam wang ringgit..dalam aku berkira -kira macamana nanti tiba-tiba Allah S.W.T readakan kerisauanku...
- harga minyak turun kerana aku harus membawa kereta sendiri demi menjaga amanah dan kurniaan allah swt
- dalam berkira -kira bagaimana nak korbankan tidur nak bangun seawal yang mungkin alhamdulillah tidurku nyenyak bangunku mudah dan menguruskanya juga senang
- rezeki ada walaupun sedikit namun cukup untuk menguruskan dia

syukur padamu ya Allah kerana kau janjikan aku bukan wang ringgit tetapi kau gantikan dengan benda2 yang aku tak nampak tetapi sedikit sebanyak menyenangkanku...
doaku padamu ya allah..
jadikanlah dirinya disenangi oleh insan yang aku sayang
berikanlah dia kasih sayang yang tak berbelah bagi dari insan yang aku sayang

sesungguhnya walaupun aku sendiri kadangkala tak kuat nak hadap benda nie..
aku perlukan kasih sayang yang kuat dari orang yang menemaniku setiap hari..
aku harap kita bahagia bersama anugerah dan amanah yang allah swt berikan kepada kita..kerana menjaga amanah dari allah swt adalah satu kenikmatan  luar biasa yang allah swt janjikan yang kita tak pernah tahu..

i love you suamiku...

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...