Wednesday 23 October 2013

KEPANTANGAN DALAM KEHIDUPAN

entahlah nak mula pun aku tak tahu..macamana?nak cakap benda dah jadi..hurm berat kan rasa.entahlah dalam hidup nie mesti kita ada pantang dalam hidup kan...pelbagai contoh macam pantang orang tipu kita,pantang orang mtuduh kita.bagi aku,aku pantang orang selidik -selidik apa dalam hidup aku sebab bagi aku kalau kehidupan nie ada dia punya cara.senang cerita setiap yang berlaku ada sebab takder benda yang bersebab mati pun bersebab.sebab itulah yang membuatkan kita menerima betul tak?tapi bagi aku bukan semua sama perangai macam aku manusia lain-lain yer tak?manusia bukan senang nak menerima siapa pun orang itu.entah lah harinie aku rasa berat sgt.apa yang jadi kepantangan aku di buat oleh orang yang paling aku sayang..niat aku bukan nak sorok apapun tapi cukuplah dia mengenali aku dari tarikh dia sepatut kenal.aku tak suka nak bercerita dari awal itu umpama aku mengenang kembali kehidupan aku yang lepas-lepas yang tak best tuh.ye dok kadang-kadang kita ada benda yang hendak di share kadang-kadang kita juga ada yang perlu simpan kemas-kemas aib kita atau kekhilafan kita..tapi andaikata itu pun di stalker...saper lah kita untuk menjaga aib diri.aku nie simple sekali orang tuh baik dgn aku jahat macamana pun orang tuh kat aku, aku tetap terima...tapi memaafkan mungkin boleh tapi tidak melupakan mungkin aku nie pendendam barangkali tapi aku akan ingat setiap apa yang berlaku...aku tak tahulah tapi...itulah kepantangan dalam hidup aku.aku nie tak susah aku akan cerita juga tapi aku tak suka orang duk tanya -tanya orang duk korek -korek...rahsia diri aku...bagi aku bukan setakat berkasih sayang dalam rumah tangga pun begitu kadang-kadang orang selalu cakap dalam rumah tangga kita tak boleh ada rahsia...tapi kadang-kadang kenapa kita berahsia?punca dia satu..nak menjaga hati,nak menjaga keharmonian,so tidak kah itu sebab kenapa kita mesti merahsiakan dan menyimpan.bagi aku kalau rahsia itu untuk kebaikan tk salah yang salah bila rahsia itu diperbesar-besarkan dan menjadikan rahsia itu sebagai satu pembohongan..tapi kita manusia apapun kemaafan dihulurkan...sekian wassalmmmmmmmmmmmm haahahahah entry kesedihannnnnnnnnnn

No comments:

Post a Comment

bulan kiter..... (sweet sweet month)

nothing to sayyyyyyyyyy cuma nak beritahu.... >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>...